anoniem Geplaatst: 1 mei 2006 Delen Geplaatst: 1 mei 2006 Als ik een map op de ftp server wil verwijderen, dan krijg ik de error: "550 /hendrik/PortableFirefox/firefoxx/: Directory not empty", terwijl de map toch echt leeg is. Hoe kan ik die map nou toch verwijderen?? bvd Hendrik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2006 Geen verborgen bestanden erin zitten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2006 FF is typisch een Linux-app die geport is naar Win-OS. Het benoemt mappen die verborgen moeten blijven meestal met een punt in de mapnaam (bv .hidden) FTP servers laten dit soort mappen niet zien als het onderliggende OS Unix of Linux is, dat is nl standaard voor dat OS. Je kunt vaak dit soort mappen wel benaderen als je de exacte naam weet. Verwijderen zal wellicht niet lukken, vraag je ISP om hulp: zij hebben rootaccess tot de server ;) Houdt er rekening mee dat je ISP je hele wepspees leegmaakt en dat je pas na enige tijd de nieuwe ruimte kunt gebruiken (dat is me nl al een paar keer gebeurd met Tiscali) Als je zelf rootaccess hebt tot de server en je kunt inloggen via bv SSH(Unix/Linux) of PuttY (Win-OS) én de server draait Unix/Linux kun je met het volgende commando zelf de betreffende directory verwijderen[code:1:47d328a0e1]rm -r </path/to>/hendrik/PortableFirefox/firefoxx/[/code:1:47d328a0e1]Waarna je met[code:1:47d328a0e1]mkdir </path/to>/hendrik/PortableFirefox/firefoxx/[/code:1:47d328a0e1]een nieuwe, lege dir hebt :) Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2006 De meeste ftp clients hebben ook wel een optie om verborgen bestanden zichtbaar te maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2006 Klopt Gerben. Maar als het OS de mappen al niet laat zien heb je daar erg weinig aan :P Bestanden en mappen met een punt ervoor worden nl geinterpreteerd als "systeembestanden" en die zijn standaard niet toegankelijk voor 'remote users'... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2006 Ja bedankt, nu is de map weg. Het was een verborgen bestand ".autoreg" Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen