Ga naar inhoud

Firewall van de router.

anoniem

Aanbevolen berichten

In mijn installatie zit een Santis ADSL 50/50 4 ETH & WLAN Router. De firewall die in deze router zit biedt mogelijkheden als Low-Medium-High en kan eveneens worden uitgeschakeld. Daarna kan een “Advanced” (user define) scherm worden geopend. Wat ik nu tracht te weten: Als ik mijn router firewall op Low of Medium zet worden verbindingen zoals bvb met Skype niet meer mogelijk. Dus ik op zoek om een bepaalde poort te openen in mijn firewall. En, van dat gedeelte heb ik weinig of geen kennis. Als ik “Advanced” open krijg ik het volgende: Hier moet ik kiezen tussen 1 & 2 Please configure packet filtering rules : 1. between WAN and Primary LAN 2. between WAN and Secondary LAN Ik veronderstel dat ik 1 moet kiezen. Ik krijg een scherm “The rules for IP packet filtering created” en ook "Create a new filtering rule" Het eerste toont een overzicht (Protocol - Local side – remote site – Port range – direction -) van diverse poorten. Het tweede moet ik (zo denk ik) gebruiken om een poort bij te voegen die het moet mogelijk maken om Skype met de firewall te laten funtioneren. Of is het zo simpel niet ? Ik kom nu in een gedeelte terecht waarvoor ik graag zou willen weten wat ik er moet invullen: Protocol Type (TCP/UDP/ICMP/IGMP) as.....(0) Hier denk en met TCP en ene met UDP, maar wat moet er komen na die “AS” als cijfer Local Side: IP Address: 000.000.000.000 Netmask: 000.000.000.000 Is dit het ip adres van mijn router (bvb 192.168.1.1), netmask: 255.255.255.0 ? Remote Side : zelfde gegevens als in Local side worden gevraagd…wat moet hier ? Port Range: Start: 0 End: 0 Waarschijnlijk de poortnummers (80 en 443 voor skype) Direction: In bound (Allow or Block) Out (same) Dat begrijp ik… Zou daarmee mijn probleem worden opgelost ? PS Ja ik heb een documentatie van de Santis modem/router…maar die is dus alles behalve duidelijk en allerminst volledig (zelfs voor meer begaafden). Neen Siemens geeft geen toelichting en stuurt mij naar Belgacom…die lijken er nog minder van te weten dan ikzelf… Bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
(kweenie of je vraag hier goed staat. lamaar ff staan, een mod. zallum wel verplaatsen als dat nodig is) Je moet de router (beter: de firewall) vertellen dattie verkeer met protocol [i:566d81728d]x[/i:566d81728d] bestemd voor poort [i:566d81728d]y[/i:566d81728d] op ip [i:566d81728d]z[/i:566d81728d] moet doorlaten. Welk protocol en welke poorten (Skype heeft er meerdere nodig) vindt je in de doc's, of mss in de FAQ van Skype. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...