anoniem Geplaatst: 23 april 2006 Delen Geplaatst: 23 april 2006 Hey, ik heb hier thuis een oude Pentium 1 - 233 MHZ staan, daar wil ik een server van maken en dan een aantal dingen mee doen: 1. Printers aansluiten 2. Al mijn bestanden Backupen, bijvoorbeeld Mail, Word-documenten etc. En nu waren mijn vragen: 1. Welk OS kan ik het beste gebruiken? 2. Hoe beveilig ik hem het best? 3. Kan ik meer als 2 hardeschijven aansluiten? 4. Is het mogelijk om hem s'nachts in hibernate mode te zetten en dat hij dan s'ochtends daar weer uit komt? Ik ben niet zo verschrikkelijk bekend met servers... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 check clarkconnect eens (www.clarkconnect.com). kan alles wat je wilt, en meer. Is een linux-distributie, maar linuxkennis heb je nauwelijks nodig. gewoon de instructies volgen, en daarna kan je alles via je browser regelen. Hybernate zal waarschijnlijk niet gaan werken, maar dat is ook niet erg gebruikelijk bij servers... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2006 Bedankt, ik ben er nu een tijd mee bezig en kwam erachter dat je clarkconnect ook als speciale firewall kan draaien. Lijkt me leuk om mee te experimenteren, nu was mijn vraag alleen: heeft het zin een aparte firewall, en is het niet "gevaarlijk" als je er wat minder verstand van hebt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2006 mijn penttium 1 - 266mhz @ 333mhz draait nu al jaren als server op een winXP pro installatie. wegens gebrek en tijd om me in linux te verdiepen heb ik voor deze gekozen. heb ook nog 2003 gedraait tijdje maar toen crashte ie en heb ik dus weer voor de oude vertrouwde xp gekozen :D . lekker makkelijk. als je geen ervaring hebt met servers of niet aan linux wilt, stel ik voor gewoon dit te doen. voor hetgeen wat jij het wilt gebruiken heb je ook niet meer nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2006 behalve een licentie van een paar honderd euro... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2006 was ervan uitgegaan dat ie ergens nog wel een windows licentie heb liggen, aangezien het om een oude computer ging. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen