Ga naar inhoud

Windows smallbuisness en gebruikers rechten

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik van de week een server met smal buiness geconfigureerd. Maar er is ff iets waar ik niet uit kom. Om van het programma davilex gebruik te kunnen maken moet de gebruikers administrator rechten geven maar dit wil ik eigenlijk niet daar ze dan ook alle ander dingen kunnen veranderen. Is dit via een policy te om te zeilen of is het mogelijk een administrator user template zo aan te passen dat deze gebruikers wel van bepaalde applicties gebruik kunnen maken als admin maar bv niet meer van alles kunnen veranderen
Link naar reactie
[quote:c1e99bb9d6="Getyours"]Ik van de week een server met smal buiness geconfigureerd. Maar er is ff iets waar ik niet uit kom. Om van het programma davilex gebruik te kunnen maken moet de gebruikers administrator rechten geven maar dit wil ik eigenlijk niet daar ze dan ook alle ander dingen kunnen veranderen. Is dit via een policy te om te zeilen of is het mogelijk een administrator user template zo aan te passen dat deze gebruikers wel van bepaalde applicties gebruik kunnen maken als admin maar bv niet meer van alles kunnen veranderen[/quote:c1e99bb9d6] Hum, ik ben bang dat je misschien ook even bij davilex moet kijken of het echt nodig is om als administrator het programma te moeten gebruiken. Als dat het geval is moet je overwegen of het noodzakelijk is dat het programma op het netwerk staat.... Het kan zijn dat je als administrator het programma moet installeren en daarna kan je het als gewone gebruiker gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...