anoniem Geplaatst: 20 april 2006 Delen Geplaatst: 20 april 2006 Nog wachtend :( op antwoord van "W"... Ik wil weer een eigen mailservertje opzetten, gaat "W" dat ondersteunen ? Kan ik met mijn servertje op poort 25 aankloppen bij "W", en doen ze aan batch-smtp oid ? Firewall gedeelte zal wel lukken, maar ondersteunt "W" dat ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2006 Je mail versturen vanuit jouw server naar die van Wanadoo is geen probleem, zelf je mail ontvangen wordt niet ondersteund door Wanadoo, die blokken poort 25. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2006 [quote:f645013105="Venzent"]Je mail versturen vanuit jouw server naar die van Wanadoo is geen probleem, zelf je mail ontvangen wordt niet ondersteund door Wanadoo, die blokken poort 25.[/quote:f645013105] Op mijn lifebox bedoel je ? Daar is wel wat aan te doen :). Of laten ze TCP25 niet de deur uit naar leden ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2006 [quote:983eebf004="AmezorC"] Of laten ze TCP25 niet de deur uit naar leden ?[/quote:983eebf004] Precies, poort 25 inkomend op het netwerk van Wanadoo staat alleen open naar hun eigen mailservers. Het schijnt dat je wel wat kan truken middels dyndns, maar hoe of wat weet ik eerlijk gezegd niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2006 voor zover ik weet is de enige oplossing hiervoor (naast een andere ISP nemen, wat ik heb gedaan mede om deze reden) is een bekende bij een andere ISP een relayserver voor je op te zetten. Je primaire mailserver moet "die andere" zijn, en die moet jet op een andere poort dan 25 naar jouw relayen. Niet echt een werkbare oplossing dus. Kortom: neem een provider die de kreet "onbeperkt internetten" wel serieus neemt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2006 [quote:354d43b2b8="rolfb"]voor zover ik weet is de enige oplossing hiervoor (naast een andere ISP nemen, wat ik heb gedaan mede om deze reden) is een bekende bij een andere ISP een relayserver voor je op te zetten. Je primaire mailserver moet "die andere" zijn, en die moet jet op een andere poort dan 25 naar jouw relayen. Niet echt een werkbare oplossing dus. Kortom: neem een provider die de kreet "onbeperkt internetten" wel serieus neemt...[/quote:354d43b2b8] Nou da's dan duidelijk :( Dan maar niet. "onbeperkt internetten" is dit inderdaad niet... maar ja, hackers en dergelijke horen ook bij "onbeperkt internet" :D Voor de rest bevalt de verbinding me prima, al had de TCP119 wel wat sneller gemogen... gelukkig is er Eweka. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2006 Die hackers enzo zijn precies de reden waarom sommige ISP's die port blokken; slecht geconfigureerde mailservers kunnen als spam-relay gebruikt worden. Tsja, de goeden moeten weer eens lijden onder de kwaden... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2006 Ik denk dat alle providers in Nederland maar eens een voorbeeld moeten nemen aan XS4All. Onbeperkt internet is dan ook echt onbeperkt en het opzetten van eigen servers is dan ook geen probleem. Pas als jij zelf problemen veroorzaakt (open relay of iets dergelijks), komt er een abuse-filter op je verbinding en kun je alleen nog maar op internet via de proxy-servers van XS4All... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2006 En hoeveel er ook mis ging bij Demon... je kon er wel je eigen mailserver draaien. Je kunt er zelfs online de feed stoppen en starten. Maar nu wel ruim dubbele snelheid inclusief Telefonie :).. ook wat waard. En geen problemen meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Ik zit ook bij demon, tot volle tevredenheid. Zij hebben onlangs een aardig systeem geïmplementeerd: als je verbinding problemen veroorzaakt (bv ene openrelay is, maar ook als je virii verspreidt enzo), dan wordt je automagisch in een apart netwerksegment geplaatst, waar je info krijgt over het probleem, en je alleen nog sites als windowsupdate, virusscanners etc kan bereiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Ja, technisch is Demon helemaal niet slecht... hoor je me niet over. Maar begin niet over facturatie of helpdesk-afhandeling :(. Maar dat is off-topic... Wat mij betreft mag deze op slot. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 heb wanadoo gemail over eigen mailserver runnen,die man zei dat ze geen blokades hebben op poorten. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2006 je kan toch ook gewoon op een andere poort gaan hosten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2006 [quote:7b2ab7846d="fabstar81"]je kan toch ook gewoon op een andere poort gaan hosten?[/quote:7b2ab7846d] Het probleem is de aflevering van mail bij Wanadoo ... Ze moeten mijn server op poortje TCP25 (SMTP) toelaten op hun mailserver, ze moeten wel kunnen uitwisselen :wink: . Standaard hebben ze alleen TCP110 (POP3) open voor de leden. Relay is inderdaad een "probleem", veel thuishobbyisten hebben dat deel niet afgeschermd en staan open voor (lopen risico) mail-relay. Wel jammer, een eigen mailservertje heeft zo z'n voordelen. Maar ach, ik kan wel zonder hoor, er zijn nog andere oplossingen :) Het ergste vind ik nog dat ze m'n mail niet eens (kunnen?) beantwoorden. Of ze denken dat het in de FAQ al beantwoord wordt (not), Of ze hebben geen idee waar ik het over heb :wink:. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2006 [quote:f985132e28="fabstar81"]je kan toch ook gewoon op een andere poort gaan hosten?[/quote:f985132e28] Klopt, en dan alle mailservers die ooit bij jou een mailtje willen gaan afleveren effe vertellen dat ze een ander poortje moeten aanroepen bij jou. Helaas werkt het niet zo eenvoudig... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2006 hmm...even denk hoor...is dat SMTP in of uit van jouw mailserver dan? ik raak elke keer door de war. in mijn stats staat pop3 in en uit, en smtp in en uit...maar verwissel elke keer die communicatie tussen welke pc's in mn hoofd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2006 [quote:79b8de8157="fabstar81"]hmm...even denk hoor...is dat SMTP in of uit van jouw mailserver dan? ik raak elke keer door de war. in mijn stats staat pop3 in en uit, en smtp in en uit...maar verwissel elke keer die communicatie tussen welke pc's in mn hoofd.[/quote:79b8de8157] Nou, das weer een verhelderende toevoeging.....Wat blijkt hier nou uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2006 [quote:86afbd2b64="rolfb"][quote:86afbd2b64="fabstar81"]je kan toch ook gewoon op een andere poort gaan hosten?[/quote:86afbd2b64] Klopt, en dan alle mailservers die ooit bij jou een mailtje willen gaan afleveren effe vertellen dat ze een ander poortje moeten aanroepen bij jou. Helaas werkt het niet zo eenvoudig...[/quote:86afbd2b64] precies zoals het hier wordt gezegd. al die servers op internet, hoe communiceren die dan met jouw eigen mailserver? via de SMTP in of uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2006 smtp is uitgaande email. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2006 ja, he he... maar een smtp server communiceert in en uit... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen