Ga naar inhoud

Exchange server 2003, mail-accounts aanmaken buiten domein

anoniem

Aanbevolen berichten

Binnen onze school wordt gewerkt met Exchange Server 2003. Tevens wordt gebruik gemaakt van een soort webmail. (webmail gebaseerde interface voor tonen van de mail uit het eigen domein) Alle gebruikers hebben in AD een accountnaam waarbinnen een SMTP mail adres is aangemaakt. Deze luistert naar de eigen domeinnaam, bijvoorbeeld: Broosha@onzedomeinnaam.nl Voor diverse gebruikers moet ik nu een extra mail account toevoegen waarvan de naam is toegekend door andere providers, bijvoorbeeld broosha@hccnet.nl Normaal kan dat in Outlook eenvoudig. In webmail zie ik deze optie niet. (Ik zeg even webmail, maar het is een webmail gebaseerde omgeving die de mail laat zien van de eigen exchange server) Vraag: hoe moet ik te werk gaan om deze extra accounts zodanig (ik neem aan in de Active Directory) in te stellen dat Exchange automatisch de (externe) post binnenhaald en deze op webmail getoont wordt. Is daar een duidelijke beschrijving voor? Bedankt, Broosha
Link naar reactie
[quote:c3ab7f9cfa="El-Broosha"]Binnen onze school wordt gewerkt met Exchange Server 2003. Tevens wordt gebruik gemaakt van een soort webmail. (webmail gebaseerde interface voor tonen van de mail uit het eigen domein) Alle gebruikers hebben in AD een accountnaam waarbinnen een SMTP mail adres is aangemaakt. Deze luistert naar de eigen domeinnaam, bijvoorbeeld: Broosha@onzedomeinnaam.nl Voor diverse gebruikers moet ik nu een extra mail account toevoegen waarvan de naam is toegekend door andere providers, bijvoorbeeld broosha@hccnet.nl Normaal kan dat in Outlook eenvoudig. In webmail zie ik deze optie niet. (Ik zeg even webmail, maar het is een webmail gebaseerde omgeving die de mail laat zien van de eigen exchange server) Vraag: hoe moet ik te werk gaan om deze extra accounts zodanig (ik neem aan in de Active Directory) in te stellen dat Exchange automatisch de (externe) post binnenhaald en deze op webmail getoont wordt. Is daar een duidelijke beschrijving voor? Bedankt, Broosha[/quote:c3ab7f9cfa] Ik neem aan dat je het hebt over pop3 accounts bij bv hccnet.nl of andere providers je kan de pop3 mail binnen halen via een speciaal programma die dit vervolgens in je exchange zet. Je zou in google kunnen zoeken naar pop3 exchange of iets dergelijks. Ik gebruik zelf GFI MailEssentials dit is echter wel een betaald programma. Het programma is hoofdzakelijk bedoelt voor anti-spam dit werkt trouwens erg goed en tevens haalt hij dus pop3 mail binnen vanaf bij mij planet internet acounts. Hoop dat het allemaal beetje duidelijk is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...