Ga naar inhoud

COD gameserver dient bereikbaar te zijn via Lan en Wan

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem. Ik wil een gameserver opzetten voor het spel Call of Duty. Deze server, inclusief 2 andere pc's waarop het spel word gespeeld, hangen achter een router (Zyxel 660H). Het is de bedoeling dat dat er via het internet nog meerdere mensen toegang tot de server word verleend. Nu kom ik het volgende probleem tegen. De server dien ik via portforward kenbaar te maken aan het internet. Het probleem dat dan volgens mij ontstaat is dat de 2 andere pc's binnen het LAN de server via de desbetreffende poort (28960) niet bereikbaar zal zijn. De gameserver kan alleen of via Lan of via Internet worden opgezet. Wie weet hiervoor een passende oplossing?
Link naar reactie
eej, het type router (Zyxel 660H) ken ik niet,maar ik weet wel dat je je router moet laten weten WELKE pc er toegang MAG hebben tot het internet. Doe je dat niet,dan blockt je router alles vanaf het internet en alles vanaf die server pc naar internet toe. En natuurlijk die poort voor dat spel openzetten,ik weet niet of er Punkbuster inzit? zo ja dan komen er nog een zooitje poorten bij. :D wacht op antwoord............ :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...