anoniem Geplaatst: 17 maart 2006 Delen Geplaatst: 17 maart 2006 Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen. In Linux, webscripting of servers, dus heb ik em hier maar geplaatst. Ik heb een ubuntu machine waar ik apache, php en mysql op draai. Dit werkt goed. Doormiddel van phpMyAdmin kan ik gebruik maken van de Database Maar wanneer ik vanuit m'n eigen PHP script het commando mysql_connect() geef krijg ik de melding Call to undefined function. De extensie is wel geladen (php.ini exstension=mysql.so) en vanuit phpMyAdmin heb ik wel gewoon toegang tot de database. Iemand enig idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2006 Ik weet niet precies op welke manier Ubuntu werkt maar ik had eenzelfde probleem met Debian: netjes MySQL geinstalleerd, daarna Apache en PHP maar dezelfde fout. Bij Debian bleek er nog een 'koppeling' tussen PHP en MySQL te zijn genaamd php-mysql. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2006 Het vreemde is dat het bestand mysql.so gewoon in de exstension directory zit van PHP, gecheckt met phpinfo() Nu heb ik dat bestand gelink in /bin, en het werkt perfect. Enig idee waarom dit is. File permission probleem mischien? In ieder geval heb ik het nu werkende, maar toch vreemd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 als het een file permissie probleem was had je een fout op lijn 0 gekregen, ik heb echter geen problemen met mysql op debian en ubuntu Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen