anoniem Geplaatst: 8 maart 2006 Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Ik heb het volgende probleem Ik heb zelf nog nooit mx recors aangepast dus vandaar dat ik het eerst even hier navraag :) Ik wil dat mailtjes die naar @test.nl nu ook naar @test2.nl gaan dus 1 mx records erbij maken. Ik heb eerst bij mijn provider opgegeven dat ik een andere domein wilde gebruiken en heb zo een aantal cname en mxhost adressen gekregen.(demon) Nu moet ik zelf nog de mx records erbij zetten dus heb ik een A rec toegevoegd mail.test.nl wat naar ipnummer 212.etc.etc.etc wijst. Dit is de mailserver en is ook onder dit ipnummer bekend bij mails die naar @test.nl gaan Nu wil ik dus een mx record bijvoegen maar weet ik niet hoe ik te werk moet gaan. het klinkt ingewikkeld :( maar kan iemand mij helpen? en anders kan ik ook wat screenshots sturen via msn alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Je omschrijving is nogal vaag. Je hebt dus 2 domeinnamen als ik het goed begrijp: @test.nl en @test2.nl (fictief natuurlijk) Normaal zou je bij 2 aparte domeinen 2 apparte mailservers hebben. Een MX record is niets meer dan een verwijzing naar de mailserver. VB domein testme.nl: mail.testme.nl. IN A 212.111.111.111 testme.nl. IN MX 10 mail.testme.nl. Als je wat duidelijker bent, kan ik meer helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Ik denk dat hij wil dat alles wat naar server1 word gestuurd ook naar server2 wordt gestuurd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2006 Dat is niet met MX records te doen mijns inziens Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen