Ga naar inhoud

Verplaatsen mailboxen van exchange in Windows SBS 2003

anoniem

Aanbevolen berichten

Verplaatsen kan niet. Je kunt wel de inhoud per mailbox exporteren naar een .pst bestand en daarna de mailboxen legen. Dat kan binnen Outlook, of nog beter met Exmerge. Moet persé alles bewaard blijven? M.a.w.; is het opschonen van de mailboxen geen optie om ruimte te winnen? Of wil je een nieuwe install van SBS2003 en later weer mailboxen importeren?
Link naar reactie
Mmmm, het artikel is van toepassing op Exchange 2003 Standard en Enterprise editions. Het zou zomaar kunnen dat het ook lukt onder SBS2003, maar ik zou iig zorgen voor een goede backup. SBS2003 heeft nl. wel meer beperkingen t.o.v. Exchange 2003 Standard. Ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht om de volledige database te verplaatsen. Ik dacht even in 'losse mailboxen verplaatsen' maar dat is natuurlijk helemaal niet logisch binnen Exchange. My wrong.
Link naar reactie
Je kan gewoon vanuit de Exchange system manager met een rechtsklik op de mailbox store en met een rechtsklik op de public folder store, kiezen voor properties, op het tabblad database, de betreffende databases verplaatsen naar een andere directory. Dit is sowieso aan te raden, zodra je een server installeert. Je wil namelijk niet je data op je C-schijf hebben... Verder moet je ook nog de system path location en de transaction log location aanpassen, door met rechts te klikken op je storage group en te kiezen voor properties. Vul hier hetzelfde pad in als waar je je database naartoe hebt verplaatst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...