anoniem Geplaatst: 27 februari 2006 Delen Geplaatst: 27 februari 2006 Ik heb de diverse berichten afgestruind naar het overzetten van een AD naar een nieuwe server, maar die berichten gaan uit van een windows 2003 server systeem. Ik heb hier een héél oude server met windows 2000 (en wel 128Mb geheugen, floppy overleden, usbpoorten overleden, kast gammel) en een brandnieuwe server, waarop ik net ook windows 2000 server heb geinstalleerd. Nu dacht ik in eerste instantie de hele boel netjes opnieuw op te zetten, zodat er praktisch gezien geen 'oudere rommel' meegenomen wordt in het nieuwe domein. Maar na het lezen van verschillende berichten van oa. Leo lijkt het me sneller om het hele domein eerst te repliceren om vervolgens de oude server uit het domein te verwijderen. Nu mijn vragen: Is het 'verstandiger' om de nieuwe server van window 2003 server te voorzien? Dan heb ik dus een oudere én een nieuwe serverversie gelijktijdig draaien... Is er een stappenplan om de nieuwe server in het oude domein te implementeren en vervolgens de oude eruit te verwijderen? Vooral dat laatste is bij mij een keer totaal mislukt, met als resultaat een blijvende verminking van een domein (was een proefsysteem, gelukkig) Alvast dank voor het meedenken! Thor2002 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2006 [quote:953ea6adb9="thor2002"]Ik heb de diverse berichten afgestruind naar het overzetten van een AD naar een nieuwe server, maar die berichten gaan uit van een windows 2003 server systeem. Ik heb hier een héél oude server met windows 2000 (en wel 128Mb geheugen, floppy overleden, usbpoorten overleden, kast gammel) en een brandnieuwe server, waarop ik net ook windows 2000 server heb geinstalleerd. Nu dacht ik in eerste instantie de hele boel netjes opnieuw op te zetten, zodat er praktisch gezien geen 'oudere rommel' meegenomen wordt in het nieuwe domein. Maar na het lezen van verschillende berichten van oa. Leo lijkt het me sneller om het hele domein eerst te repliceren om vervolgens de oude server uit het domein te verwijderen. Nu mijn vragen: Is het 'verstandiger' om de nieuwe server van window 2003 server te voorzien? Dan heb ik dus een oudere én een nieuwe serverversie gelijktijdig draaien... Is er een stappenplan om de nieuwe server in het oude domein te implementeren en vervolgens de oude eruit te verwijderen? Vooral dat laatste is bij mij een keer totaal mislukt, met als resultaat een blijvende verminking van een domein (was een proefsysteem, gelukkig) Alvast dank voor het meedenken! Thor2002[/quote:953ea6adb9] Zelf problemen gehad met het inpassen van een 2003 in een 2000 netwerk... dat had vooral te maken met problemen met de printers... Over twee plotters moest de payload (plot opdrachten) verdeeld worden. Onder 2000 server ging dat perfect.... alleen de 2000 server was ook meteen een file-server. Om deze te ontlasten zijn alle printers en plotters op de 2003 server geplaatst. Dit werkte niet meer goed. De payload werd niet meer goed verdeeld. Na het omzetten van de plotters naar de 2000 server werkt het weer als vanouds. We zijn nog aan het bekijken of we de 2003 server moeten omzetten naar 2000 of daar de fileserver van maken.... Je moet de voor en tegens bekijken. als het mogelijk is kan je tijdelijk de twee servers naast elkaar draaien en langzaam overstappen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2006 Microsoft geeft het e.e.a. aan info in het volgende KB-artikel: http://support.microsoft.com/?kbid=325379 . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2006 Je moet gewoon het stappenplan volgen die door Microsoft voorgeschreven wordt. Waar je nog wel rekening moet houden is het domain functional level en het forest functional level. Deze moet je nog even op Windows 2000 native, of Windows 2000 mixed houden. Pas als je je oude server uit het domein hebt gemigreerd, kun je deze twee instellen op Windows 2003. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2006 Uitgaand van de antwoorden ga ik er van uit dat jullie dus adviseren om op beide (of in ieder geval de nieuwe) server(s) 2003 te zetten. In dat geval wordt het een weekje wachten op de post... Ik houd u op de hoogte! Thor2002 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen