Ga naar inhoud

Rechten server

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, Ik heb een probleem met de rechten op mijn server. Alles werkt lokaal op het domein perfekt. Alleen zijn er veel problemen met de ftp server. Somige mappen worden gelist maar de meeste niet! Ik gebruikte wsftp. Ik heb toen een andere ftp geinstalleerd nou ik kon alles wel zien en ook downloaden alleen delete van files werkt niet. Ik gebruik windows server 2003 en heb met server pas opnieuw geinstalleerd en de raid-5 schrijven heb ik gewoon overgezet. Volgens mij staat er iets met de rechten niet goed. Zijn er mischien standaard rechten over een schrijf zodat alles weer werkt.. Ik heb ondertussen zoveel zitten kloten met de rechten dat ik het echt nie tmeer weet! Alvast bedankt. gr. crazyme
Link naar reactie
[quote:c807f3fc4b="Leo S"]Welke FTP server software gebruik je? Daarin worden namelijk de rechten bepaald die de gebruikers hebben, behalve als je IIS gebruikt. In dat geval worden de rechten wel bepaald door je bestandssysteem.[/quote:c807f3fc4b] Ik gebruik WS_FTP deze haalt de users uit de active directoy en je kan opgeven dat hij ook de rechten uit windows pakt. Ik ben trouwens ondertussen er achter gekomen dat het waarschijnlijk aan de pasive mode ligt. Op 1 af andere manier houd mij firewall de speedtouch modem (NAT) dit tegen. Binnenkort wil ik over gaan op een Isa server firewall dan kan ik dit allemaal beter invoeren en beveiligen..
Link naar reactie
[quote:d3226349d9="Leo S"]Met ISA server kun je het inderdaad allemaal beter regelen, maar dan raad ik wel aan om je modem met DHCP spoofing in te stellen. Hierdoor krijg je je publieke IP adres op de ISA server zelf en ben je nog flexibeler. Ik heb het zelf thuis ook zo draaien en het werkt perfect.[/quote:d3226349d9] Hoe stel je DHCP spoofing in op je speedtouch modem? Ik ga vanavond de ISA 2005 installeren. Mensen nog tips? Alvast bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...