anoniem Geplaatst: 3 februari 2006 Delen Geplaatst: 3 februari 2006 hoi, Een probleem met de dns op 2003 server, het zit namelijk zo betreft :oud werkstation vervangen door nieuwe Ik heb de oude werktation eerst afgemeld van het domein, met ws218-1 als computer naam. Een nieuwe systeem heb ik geplaatst en toegevoegd aan het domein, en de naam ws 218-1 opgegegeven Het inloggen en netwerkschijfen koppelen werkt prima, tevens kan ik met De server ook pingen naar de client, maar er is echter 1 probleem in de dns forward lookup zone ( het probleem is als ik wil pingen op naam dan pingt de dc controller de oude werktation met de oude ip adres die niet meer bestaat, waarom pakt de dc controller niet gewoon de nieuwe systeem die gekoppeld is aan de nieuwe adres. Dit is ook een probleem als ik damware tools wil gebruiken om pc's binnen het netwerk over te nemen. ( connecten doe ik dan via net computernaam maar als dns de oude werkstation in de geheugen onthoud weet ik het ook niet meer kan iemand mij daar wat over uitleggen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2006 Het probleem is opgelost ( ik had bij de nieuwe werktation bij een van de 2 velden de volgende naam opgegeven w218-1 ( het moest ws218-1 zijn ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen