anoniem Geplaatst: 3 februari 2006 Delen Geplaatst: 3 februari 2006 Ik moet een groot aantal homedirectories leeggooien en heb daarvoor een script gemaakt. Normaal gesproken zou ik voor de daadwerkelijke verwijderactie "deltree.exe" gebruiken, maar deze bestaat niet meer onder Windows2003. In plaats daarvan wordt "rmdir" aanbevolen door mickeysoft. Alleen werkt deze niet met wildcards, dus de directory e:\users\a.winkel kan ik niet leeggooien met iets als "rmdir /s e:\users\a.winkel" want dan is de hele directory ook meteen verdwenen... Weet iemand een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2006 Ken de tools en de bijhorende syntax niet, maar is het niet logischer om [code:1:7871fce6b2]rmdir /s e:\users\a.winkel\[/code:1:7871fce6b2] te gebruiken ipv [code:1:7871fce6b2]rmdir /s e:\users\a.winkel[/code:1:7871fce6b2] NB de extra slash na het path. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2006 Dat heb ik ook geprobeerd, maar helaas wordt ook dan de rootmap verwijderd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2006 Het schijnt dat je op de volgende manier deltree kan maken: [i:b06c0d7c8d]Deltree.bat maken, bestaande uit: @echo off pushd %1 del /q *.* for /f "Tokens=*" %%i in ('dir /B') do rd /s /q "%%i" popd Die plaats je in Windows en vervolgens kun je het commando deltree gebruiken, ook in een batch file. [/i:b06c0d7c8d] Ik heb het niet getest ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2006 en?? Nog gelukt?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2006 Ik heb het niet getest moet ik eerlijk zeggen. Ik ben wel je oplossing nog tegengekomen. Ik heb eerst met "dir /b > tekstbestand.txt" een lijst gemaakt van de aanwezige directories, daarna alles weggegooid en toen alles opnieuw aangemaakt m.b.v. een script. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen