anoniem Geplaatst: 30 januari 2006 Delen Geplaatst: 30 januari 2006 Beste, ik ben vanplan thuis te experimenteren met een radius server die draait op een windows nt machine. Weet iemand hoe ik dit moet doen en welk programma te gebruiken? Liefst niet te moeilijk! Alvast bedankt! Maes Sebastiaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2006 [quote:611bf79ccd="seportaal"]Beste, ik ben vanplan thuis te experimenteren met een radius server die draait op een windows nt machine. Weet iemand hoe ik dit moet doen en welk programma te gebruiken? Liefst niet te moeilijk! Alvast bedankt! Maes Sebastiaan[/quote:611bf79ccd] of het moeilijk wordt is van te voren met "experimenteren" niet te zeggen ;-) Maar wat is je doel met Radius. En is het niet gemakkelijker om het op windows server 2000 / 2003 te testen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 [quote:468baf290e="oeroe"][quote:468baf290e="seportaal"]Beste, ik ben vanplan thuis te experimenteren met een radius server die draait op een windows nt machine. Weet iemand hoe ik dit moet doen en welk programma te gebruiken? Liefst niet te moeilijk! Alvast bedankt! Maes Sebastiaan[/quote:468baf290e] of het moeilijk wordt is van te voren met "experimenteren" niet te zeggen ;-) Maar wat is je doel met Radius. En is het niet gemakkelijker om het op windows server 2000 / 2003 te testen..[/quote:468baf290e] Hij bedoelt een server om de beveiliging over een netwerk te regelen... Ik ben bang dat de software die nodig is niet vrij te krijgen is... WinRadius is voor vijf te gebruiken... ook voor NT... Maar ik geloof dat radius-beveiliging meer is bedoeld om meerdere AP's van dezelfde beveiliging te voorzien... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2006 [quote:7f62be68a9="RK"]Hij bedoelt een server om de beveiliging over een netwerk te regelen... Ik ben bang dat de software die nodig is niet vrij te krijgen is... WinRadius is voor vijf te gebruiken... ook voor NT... Maar ik geloof dat radius-beveiliging meer is bedoeld om meerdere AP's van dezelfde beveiliging te voorzien...[/quote:7f62be68a9] RADIUS (remote authentication for dial-in users service) is, zoals de naam al zegt, gemaakt om authenticatie plaats te laten vinden door een andere host, dan de host waar een gebruiker op inbelt. Bijvoorbeeld: een netwerk heeft een domain controller en een aparte RAS-server waar gebruikers op inbellen. Dit kan zodanig ingericht worden met RADIUS, dat de gebruikers inbellen op de RAS-server (RAS = remote access services) en deze RAS-server de authenticatie (controle op gebruikersnaam en wachtwoord) uitbesteed aan de domain controller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2006 [quote:84da95faab="Leo S"][quote:84da95faab="RK"]Hij bedoelt een server om de beveiliging over een netwerk te regelen... Ik ben bang dat de software die nodig is niet vrij te krijgen is... WinRadius is voor vijf te gebruiken... ook voor NT... Maar ik geloof dat radius-beveiliging meer is bedoeld om meerdere AP's van dezelfde beveiliging te voorzien...[/quote:84da95faab] RADIUS (remote authentication for dial-in users service) is, zoals de naam al zegt, gemaakt om authenticatie plaats te laten vinden door een andere host, dan de host waar een gebruiker op inbelt. Bijvoorbeeld: een netwerk heeft een domain controller en een aparte RAS-server waar gebruikers op inbellen. Dit kan zodanig ingericht worden met RADIUS, dat de gebruikers inbellen op de RAS-server (RAS = remote access services) en deze RAS-server de authenticatie (controle op gebruikersnaam en wachtwoord) uitbesteed aan de domain controller.[/quote:84da95faab] Okee, helemaal mee eens... alleen nu wordt deze ook gebruikt bij draadloze netwerken... en ik denk dat de TS dat bedoeld... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2006 Ik kan uit de vraag van seportal niet opmaken dat de radius server bij een draadloos netwerk hoort. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen