Ga naar inhoud

unable to execute php file on server

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen! Ik probeer een cronjob te installeren.. Dat wil niet helemaal lukken. Het wordt niet uitgevoerd. Nu heb ik in de shel geprobeerd uberhaupt een php file uit te voeren. Dit heb ik als volgt geprobeerd: -sh-2.05b$ wget http://www.mijndomein.be/getlatestcurrencyrates.php b --16:52:43-- http://www.mijndomein.be/getlatestcurrencyrates.php => `getlatestcurrencyrates.php' Resolving www.mijndomein.be... done. Connecting to www.mijndomein.be[184.222.33.29]:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: unspecified [text/html] getlatestcurrencyrates.php: Permission denied Cannot write to `getlatestcurrencyrates.php' (Permission denied). zoals je ziet krijg ik een fout.. Kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt? (in de hoop dat ik vervolgens begrijp waarom mijn cronjobs niet werken...) Thanks. Jasper PS. ik heb in het verhaal wel de juiste domeinnaam staan.
Link naar reactie
Als ik het zo zie, is niet het probleem dat je job niet wordt uitgevoerd, maar dat het uitvoeren ervan stuit op een error in de wget. Dit is een permissiefout: [code:1:41bb8b98ab]getlatestcurrencyrates.php: Permission denied Cannot write to `getlatestcurrencyrates.php' (Permission denied). [/code:1:41bb8b98ab] Je hebt onvoldoende autorisatie om dit file te schrijven op de locatie waar je het wilt plaatsen. Afhankelijk van waar je het script uitvoert, wordt op die plek het file geschreven, tenzij je in wget een locatie meegeeft waar het file naartoe moet. Op die locatie moet de uitvoerder (dus de ingelogde user als je het zelf vanuit de shell doet, of de users wiens cron het is) schrijfrechten hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...