anoniem Geplaatst: 22 januari 2006 Delen Geplaatst: 22 januari 2006 is er een mogelijkheid om een server progje te draaien in standbye, of in ieder geval, fans en hdd uit enzo :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2006 Waarom zou je dat willen? Een server is juist bedoeld om 24/7 beschikbaar te zijn! Als je dat niet wilt kun je um gewoon uitzetten :P Overigens bieden moderne mobo's veel besparende mogelijkheden in het BIOS. Houd er wel rekening mee dat de meeste OS-en moeite hebben met deze opties (Windows, Linux, Unix) met weer wakker worden :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2006 maar is de server nog bereikbaar als de hdd uit staat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2006 [quote:7aa1fa8c77="koenie12345"]maar is de server nog bereikbaar als de hdd uit staat?[/quote:7aa1fa8c77] Waarom niet? Het besturingssysteem staat in het geheugen en zal bij een opvraag van een pagina of bestand de HDD automatisch starten... duurt het alleen iets langer... Alleen als je ook aangeeft dat het besturingssysteem de netwerkkaart plat mag leggen wordt het een groter probleempje... Maar of de server überhaupt in standby zal gaan is te betwijfelen... als er iedere keer genoeg data opgevraagd wordt zal het systeem nooit in standby gaan... Maar ik geloof dat je al een tijdje bezig bent met een servertje... denk er aan dat alles goed overwogen moet gaan.... Denk er aan dat een normale pc niet bedoeld is om 24 uur per dag aan te laten staan.... echt professionele servers zijn daarop gebouwd... dit in combinatie met natuurlijk het besturingssysteem... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2006 ja ik weet het wel dat ze daar niet echt op zijn gebouwd, het gaat om een gameserver, dus het hoeft niet dag en nacht aan te staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2006 Dan kun je um toch gewoon uitzetten als je niet speelt? Maar dan vraag ik me af wat een server dan voor zin heeft voor jou :roll: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen