anoniem Geplaatst: 20 januari 2006 Delen Geplaatst: 20 januari 2006 Ik heb: een windows domein. dit domein gebruik ik binnen mijn netwerk voorbeeld: domein.nl voor mijn website (op andere hosting) gebruik ik dus ook: domein.nl deze 2 domeinen staan los van elkaar dus website op externe hostingprovider. en domein lokaal nu kan ik de website domein.nl niet openen. en ik kan vanaf pop3.domein.nl geen mail ophalen. die website is niet het belangrijkste, maar die mail wel! Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zat zelf te denken om externe dns van me provider toe te voegen.??? (provider is planet) Gr Chatjozef Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2006 Dit probleem is hier al eens eerder behandeld, zoek maar eens. Kort samengevat: je hebt thuis "domein.nl" doch officieel is "domein.nl" bij je provider. Op zich niet zo'n probleem, alleen jij hebt er last van :) Hoe het komt ? Je hebt je eigen DNS-server als primary, dus wanneer die een verzoek voor <whatever>.domein.nl binnenkrijgt, gaat ie het "binnen de deur" zoeken.... Hij is immers zelf "domein.nl" ??? Vindt ie het niet ? Jammer. Wat je kunt doen: een forward instellen naar de DNS van je provider. Of (en dat heb ik dus gedaan) je thuisdomein hernoemen. Het is niet voor niets dat MS adviseert om dan een domein.[b:78ba8de619]local[/b:78ba8de619] te maken. Bof jij ff, domain-rename is een optie van W2K3 :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2006 Haha ok. maar dat maakt voor de clients dan niet uit als ik het domein hernoem? enzo ja waar doe ik dat :O voordat ik straks me hele domein om zeep help Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2006 Tja, wáár je dat precies doet weet ik zo 123 niet :) ik gok op "Sites & Trusts". Maar daarover is online (oa [url=http://www.microsoft.com/technet/downloads/winsrvr/tools/default.mspx]hier[/url]) vast wel documentatie te vinden. Zelf heb ik mijn thuisdomeintje lekker opnieuw gebouwd. Maar met 4 clients is dat ook niet zoveel werk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2006 door middel van dns van me eigen provider toegevoegd. werkt het wel. alleen inloggen/intranet is nu niet mogelijk. Domein renamen heb ik geen tijd voor is niet even 2 minuten werk las ik. ik d8 even snel een instelling wijzigen maar nee. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen