anoniem Geplaatst: 19 januari 2006 Delen Geplaatst: 19 januari 2006 Hallo, Ik heb een vraag over een exchange server. Het gaat om microsoft SBS server 2003. Je kan meerder pop3 accounts aanmaken en deze naar een postbus laten versturen. Nu wou ik graag weten of dit ook mogelijk was via smtp. Als je outlook 2003 op een normale pc hebt kan je kiezen vanaf welk account je de emails wilt versturen. bv. piet@domein1.com of jan@voetbalclub.nl Is dit dan ook intestellen op een exchange server? en als het kan hoe doe ik dat dan? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2006 ik vat je vraag niet helemaal. In Outlook op de client heb je dus een exchange account. En 2 pop3 adressen ingesteld. Dan krijg je nu inderdaad de keuze via welk account je wilt verzenden. Dan wordt er gebruik gemaakt van de smtp van je internetprovider (meestal, hoeft niet..). Dat instellen van je losse pop accounts. Dat wil je dus in exchange doen? Dat die settings overgenomen worden op een andere computer ? wat is je doel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2006 opnieuw de uitleg. Ik bedoel: Normaal in outlook kan je kiezen via welke smtp je de email wel versturen. Je kan meerder email accounds aanmaken binnen office. Ik wil eigenlijk het zelfde doen op de exchange server zodat ik onder 1 gebruiker op de server via meerdere smtp servers van verschillende providers mail kan verzenden en ontvangen. Het ontvangen lukt wel ik krijg allene het verzenden niet ingesteld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2006 Je Exchange server is zelf een smtp-server en dus ook zelf verantwoordelijk voor het verzenden van e-mail. Je hebt dus geen smtp-server van je provider nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2006 bedankt, is het wel mogelijk om dan te kiezen vanaf wel adres ik het wil versturen? of eventueel hoe kan ik het replay adres veranderen.[/b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2006 [quote:e2937f8c7b="R0bbin"]bedankt, is het wel mogelijk om dan te kiezen vanaf wel adres ik het wil versturen? of eventueel hoe kan ik het replay adres veranderen.[/b][/quote:e2937f8c7b] Dat weet ik niet zo... maar omdat je toch je eigen server hebt en waarschijnlijk via een outlook daarop inlogt... kan je toch een aantal accounts aanmaken naar je eigen server met de verschillende reply en antwoord-adressen opgeven... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2006 dat kan. maar het moet ook kunnen via de webacces. en daar gaat het mij eigenlijk om Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2006 Maak op je Exchange-server gewoon een extra mailbox. Redirection: alles wat binnenkomt doorsturen naar je "hoofd-mailbox". Zorg wel dat je zelf owner bent van de mailboxen. Dan kun je binnen Outlook het From (Van) veld activeren en gebruiken. Zo bepaal je zelf namens welke mailbox je de mail verstuurt.... Ontvangen is dan geen probleem, komt allemaal in hetzelfde bakkie terecht. OWA (Outlook Web Access) heeft bij mijn weten geen "From" veld, de mailbox waarop je inlogt, is de verzender. Dus daar zul je dan met het andere account moeten inloggen om namens het andere adres te versturen. Doch dan komt ie wel in "Send Items" van die andere mailbox. Correct me if I'm wrong.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2006 Inderdaad, geef de gebruiker "Send As" rechten op de juiste mailbox en activeer van Fro veld in Outlook. Via OWA werkt het niet en moet je handelen zoals hierboven beschreven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2006 [quote:5bcc050fda="Sellis"]Inderdaad, geef de gebruiker "Send As" rechten op de juiste mailbox en activeer van Fro veld in Outlook. Via OWA werkt het niet en moet je handelen zoals hierboven beschreven.[/quote:5bcc050fda] Sorry m8, "Send As" is (net als On Behalf Of) een delegatie. Niets mis mee (hoewel je OBO altijd kunt zien), maar toch. Ik bedoel op mailbox niveau gewoon eigenaar maken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen