Ga naar inhoud

Eigen server met Chello?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik loop al enkele jaren rond met de gedachte om een eigen webserver op te zetten. Maar ik had te weinig kennis om dit droom te realiseren. Ik heb onlangs een boek gekocht die mij alles moet leren over eigen webserver opzetten en onderrhouden: [url]http://www.sitepoint.com/books/linux1/[/url] Ik wil nu gaan experimenteren met mijn eigen server. Maar het probleem is dat ik een Chello Classic abonnement heb en met dit abonnement is een eigen server niet toegestaan. Ik ben aan het overwegen om een abonnement bij een Internet aanbieder te nemen waar een eigen server wel toegestaan is. Mijn vraag is, zijn hier mensen die een eigen server toch draaien met een Chello abonnement?
Link naar reactie
Over het algemeen zijn bij alle providers servers niet zondermeer toegestaan. Een heleboel providers maken zich er niet zo druk om en gedogen een thuisservertje. Ik denk dat je je voorlopig tijdens de installatie en testfase niet zo druk hoeft te maken om het verbod van Chello. Maar ga je daarna een gameserver runnen moet je idd naar een andere provider. Als je de server alleen maar gebruikt om thuis files op te slaan is er helemaal niks aan de hand, dat [i:8a24b9a276]kan[/i:8a24b9a276] Chello helemaal niet verbieden :P Succes!
Link naar reactie
[quote:55466b5f48="M.V. Wesstein"]Als je de server alleen maar gebruikt om thuis files op te slaan is er helemaal niks aan de hand, dat [i:55466b5f48]kan[/i:55466b5f48] Chello helemaal niet verbieden :P Succes![/quote:55466b5f48] Het was volgens mij de bedoeling om een webserver op te zetten... Ook dit hoeft echter geen probleem te zijn om ermee te spelen. Je kan best op je eigen netwerkje een webserver draaien en intern testen en leren hoe het werkt. Pas als je zo ver bent dat je je eigen website op je eigen server op Internet wil zetten, ben je afhankelijk van je provider. Voor wat betreft het draaien van eigen servers is er maar één provider: XS4All. Je krijgt een vast IP-adres, een subdomeinnaam en batched-SMTP, allemaal binnen je ADSL-abonnementje. Bovendien kennen ze geen datalimiet en fair use policy en staan standaard alle poorten open, zodat je de vrijheid hebt om welke server dan ook te draaien thuis.
Link naar reactie
Ik draai al jaren thuis op Chello Classic een servertje. Deze deelt internet en heeft intern nog meer functies als file en printserver. Er draait ook een webservertje op dat ik voor testdoeleinden gebruik. Chello maakt hier op zich geen probleem van hoor. Ze zullen er pas problemen mee hebben als jij een site gaat hosten die de hele dag jou verbinding volledig dicht trekt. En zelfs dan is de kans nog klein. Zolang het voor testen is kan het prima. Zodra je een beter tot goed lopende site hebt is je chellolijn toch te langzaam en moet je over naar een echte hostingprovider.
Link naar reactie
[quote:765287a337="Leo S"] Voor wat betreft het draaien van eigen servers is er maar één provider: XS4All. Je krijgt een vast IP-adres, een subdomeinnaam en batched-SMTP, allemaal binnen je ADSL-abonnementje. Bovendien kennen ze geen datalimiet en fair use policy en staan standaard alle poorten open, zodat je de vrijheid hebt om welke server dan ook te draaien thuis.[/quote:765287a337] Dan vergeet je [url=www.demon.nl]Demon[/url], die alle bovengenoemde ook heeft.
Link naar reactie
[quote:42287f26f0="Sjoerd Boerhout"]Ik draai al jaren thuis op Chello Classic een servertje. Deze deelt internet en heeft intern nog meer functies als file en printserver. Er draait ook een webservertje op dat ik voor testdoeleinden gebruik. Chello maakt hier op zich geen probleem van hoor. Ze zullen er pas problemen mee hebben als jij een site gaat hosten die de hele dag jou verbinding volledig dicht trekt. En zelfs dan is de kans nog klein. Zolang het voor testen is kan het prima. Zodra je een beter tot goed lopende site hebt is je chellolijn toch te langzaam en moet je over naar een echte hostingprovider.[/quote:42287f26f0] Kan je je webserver benaderen vanaf bijv. je werk? Dat is wat ik namelijk wil doen. Ik wil de webserver benaderen van ergens anders dan mijn eigen netwerk.
Link naar reactie
Zelf stap ik binnenkort over op Chello Extreme. Via Internetten.nl ben ik geïnteresseerd geraakt in dat breedbandje. Alleen zou ik volgens de specificaties geen server mogen draaien. Hier de link: http://www.internetten.nl/access/access_detail.asp?pakketid=3287 Als antwoord hierop heb ik met Chello gebeld. De telefoniste die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat een web/gameserver is toegestaan alleen leveren ze geen support voor je server ;)
Link naar reactie
[quote:57664f26a3="Sylvester"]Zelf stap ik binnenkort over op Chello Extreme. Via Internetten.nl ben ik geïnteresseerd geraakt in dat breedbandje. Alleen zou ik volgens de specificaties geen server mogen draaien. Hier de link: http://www.internetten.nl/access/access_detail.asp?pakketid=3287 Als antwoord hierop heb ik met Chello gebeld. De telefoniste die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat een web/gameserver is toegestaan alleen leveren ze geen support voor je server ;)[/quote:57664f26a3] Zijn de abonnementskosten per maand van 59,95 euro correct? Als ik op de UPC site kijk, zie ik dat Chello Extreme + Telefonie is 59,95 per maand kost terwijl Chello Classic + Telefonie 57,95 kost!!! Extreme is veeeel sneller dan de Classic! Update: Net gebeld met UPC, het klopt gewoon. Ik stap over van Classic naar Extreme!
Link naar reactie
[quote:9e518d4560="Sjoerd Boerhout"]Maak er evt een dyndns bij aan en je kan altijd makkelijk je server bereiken.[/quote:9e518d4560] Hoe werkt dyndns? Dit topic spreekt mij erg aan. Ik zit nl. met hetzelfde vraagstuk. Ik zit nu al een aantal jaren bij XS4ALL, heb nog nooit problemen met m'n verbinding gehad. Het enige nadeel vind ik de relatief hoge kosten, van XS4ALL enerzijds en het vaste telefoonabonnement van KPN anderzijds. Ik heb sinds 2004 thuis een klein webservertje draaien met daarop een website met een online fotoalbum. Ik heb nu ADSL Lite (3000/512 kbps). Met Chello Light (3072/1024 kbps) zou ik er qua upload snelheid op vooruit gaan, dat is wel handig voor de bezoekers van mijn website/fotoalbum. Een overstap naar UPC/Chello heb ik overwogen, maar 2 zaken weerhielden mij daarvan: - Eigen server bij Chello niet toegestaan. (Maar na het lezen van dit topic begrijp ik dat dit geen probleem hoeft te zijn. M'n webserver genereert maar relatief weinig netwerkverkeer.) - Een dynamisch IP adres. Ik heb een domeinnaam die nu gekoppeld is aan m'n vaste IP adres van XS4ALL (Maar dat kan kennelijk opgelost worden door dyndns te gebruiken) Bedankt voor de informatie, ik blijf deze materie aandachtig volgen.
Link naar reactie
Over dyndns: sommige routers ondersteunen deze dienst, ik heb een linksys en een sweex, allebei ondersteunen ze het. Het verbaast me niets als er meerdere merken zijn die het ondersteunen. Wat is het? het is een online dienst waarbij je een vaste naam aan een dynamisch ip adres koppelt zoals bijv. jouwnaam.serveftp.org. Dyndns is dan in staat om jouwnaam direct door te koppelen naar jouw ip adres ongeacht wat deze ook is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...