anoniem Geplaatst: 15 januari 2006 Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Situatie is een netwerkserver met Windows 2000 server, waar alle users en groups opstaan. Er is een aparte server waar programma's op draaien, en een terminal server met op beide laatste Windows server 2003. Nu wil men één schijf hebben waarop 5 locaties kunnen inloggen, om daarop centraal bestanden op te slaan die bij een bepaald programma horen. Op welke server zal ik die partitie het best kunnen maken? Als de situatie niet geheel duidelijk is vraag het me! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2006 [quote:eaaf0e54b7="acculader"]Situatie is een netwerkserver met Windows 2000 server, waar alle users en groups opstaan. Er is een aparte server waar programma's op draaien, en een terminal server met op beide laatste Windows server 2003. Nu wil men één schijf hebben waarop 5 locaties kunnen inloggen, om daarop centraal bestanden op te slaan die bij een bepaald programma horen. Op welke server zal ik die partitie het best kunnen maken? Als de situatie niet geheel duidelijk is vraag het me![/quote:eaaf0e54b7] Dus als het goed begrijp: heeft de school 5 aparte locaties met een verbinding naar 1 centrale serverlocatie... Op deze serverlocatie staan 1 Group en users server (de domain-server) voor een x aantal gebruikers, een applicatie-server, een terminal-server? Daarbij wil je dus één van de servers gebruiken als fileserver voor alle gebruikers? Wordt het dan niet verstandig om bij heelveel gebruikers een aparte fileserver te installeren? Wil je één van de huidige servers gebruiken die misschien al behoorlijk belast wordt... Ik denk als je de snelheid binnen je netwerk een beetje hoog wil houden een aparte fileserver kan installeren... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen