Ga naar inhoud

Pc buiten de router zetten

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:c403ac96d2="SvenR"][size=18:c403ac96d2][/size:c403ac96d2] hallo, ik speel best wel veel games online. dan is het leuk als je een eigen server hebt. een server maken lukt mij nooit. ik heb gehoort dat het komt doordat de router dat blokkeert. is het mogelijk om je pc buiten de router te zetten ? :roll: Sven[/quote:c403ac96d2] Ja, dat is mogelijk als de router DMZ ondersteund (ook wel virtual server genoemd) hierbij wordt al het verkeer doorgezonden naar de computer achter dat IP-adres... Het WAN wordt alsware doorgelusd naar de computer... Je moet er wel voor zorgen dat deze een vast IP-adres binnen je netwerk heeft. Alleen moet je je afvragen of je dat wil... je kan beter alleen een aantal poorten open zetten... Dat kan je meestal ook in de router instellen... er zijn al verschillende draadjes op dit forum geweest over het open (forwarding) van poorten op een router...
Link naar reactie
[quote:d05510a02e="SvenR"]ik heb een speedtouch router,,ik heb al eens een paar poorten proberen open te zetten. dan staat er bij de router configuratie dat hij open is. ga ik testen of de poort open is is hij gesloten. in mijn router configuratie zie ik ook niks staan van een virual server :([/quote:d05510a02e] Welke speedtouch heb je? Denk er aan dat je computer aan de interne zijde een vast IP-adres nodig heeft... of dat je een range van ip-adressen opgeeft naar de poorten die opengezet moeten worden. Heb je de firewall wel aangepast of uitgezet?
Link naar reactie
[quote:5cac19ceee="SvenR"]ik heb een speedtouch510 misschien heb je hier wat aan: http://www.geocities.com/svenenman2/screen.bmp[/quote:5cac19ceee] Probreer ook de UDP gedeelte openzetten... je hebt nu alleen het tcp gedeelte open gezet. Op dezelfde manier en misschien helpt het als je de nieuwste versie van de firmware voor de 510 download en installeerd op de 510... denk er aan er zijn verschillende versies 510...
Link naar reactie
[quote:8e839e7507="SvenR"]ik heb de firmwire de laatste versie van firmwire en ik heb ook het udp gedeelte opengezet. nu ga ik naar watismijnip.be en dan check port ,, en dan zecht hij dat hij niet open blijkt te zijn!!![/quote:8e839e7507] Je moet dan al wel de server software hebben draaien... anders werkt het niet... de server moet namelijk kunnen antwoorden....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...