anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Dankzij een probleem bij een organisatie waarbij we in het adressenbestand staan, is onze mailserver 'verstopt' geraakt. Op de C-schijf van de server heb ik nog maar 1,5 kb vrij en nu is de exchange server niet beschikbaar (we zijn vanaf kerst tot nu niet op kantoor geweest). Ik wil weten hoe ik op de server de mailboxen van de gebruikers kan inzien en legen. het gaat om Exchange Server 5.5 op Windows NT 4.0 SP 6. Dit is het probleem waardoor wij overspoeld zijn met e-mails (duizenden!!) van deze organisatie [quote:ca55c990fa]MAILSERVER PROBLEEM Laatste inhoudelijke update: 03-01-2006, 17.00 uur Het technische mailprobleem waar de MOgroep en meerdere leden slachtoffer van zijn, is geen virus en ook geen spam. De oorzaak ligt bij mailservers buiten de MOgroep. Woensdag 4 januari 2006 verstuurt de MOgroep een brief naar alle leden Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening over dit onderwerp. Vanaf 23 december krijgen veel leden Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening een stroom mailtjes. Op dit moment is de hoeveelheid mailtjes aanzienlijk verminderd, maar helaas nog niet volledig gestopt. Wij hebben zoveel mogelijk leden waarbij dit gebeurde benaderd. Er is nog steeds een klein aantal leden dat wegens vakantie niet te bereiken is. Vanuit de mailservers van deze leden wordt dus nog steeds opnieuw de mail verstuurd. Het probleem De servers zijn in een loop terecht gekomen met onderstaand gevolg: De geadresseerde mailserver kan een handeling uitvoeren waardoor de mail onder de originele verzender nogmaals aan alle adressen wordt verstuurd en dit vervolgens herhaalt. Dit is een bug in Exchange 2003 SP1 in de Small business versie van Windows. De oplossing die door de Provider van de MOgroep wordt aangeraden, is om deze mailservers te upgraden naar SP2 (bij de MOgroep is dit reeds enkele weken geleden uitgevoerd). Oplossingen Er zijn twee tijdelijke oplossingen mogelijk: U kunt in uw mailserver een REGEL aanmaken, waarmee u alle mailtjes met het betreffende onderwerp direct laat verwijderen (naar de SPAM-map verplaatsen, en deze SPAMmap altijd automatisch leeg maken). Voor de tweede oplossing moet u contact opnemen met uw provider. U kunt uw provider verzoeken om al op providerniveau alle mails waarin de tekst versluis@mogroep.nl voorkomt tegen te houden. Bij een aantal van onze leden is deze oplossing effectief gebleken. Wij hebben goede hoop dat we in de tweede week van januari alle bronnen van deze mailtjes bereikt hebben en dat dan deze stroom zal opdrogen. Meer informatie over dit probleem is te vinden op http://support.microsoft.com/kb/264249/en-us of http://support.microsoft.com/kb/324958/en-us Wij, onze Provider en het extern systeembeheer blijven verder zoeken naar oplossingen om het probleem te verhelpen. Op deze plaats houden we u op de hoogte van de vorderingen. Mail in geen geval terug, dat zou het probleem kunnen versterken. Degenen die inmiddels last hebben ondervonden, adviseren wij tijdelijk MOgroep email te blokkeren en bovenstaande oplossing door te voeren (mits van toepassing). Excuses voor het ongemak.[/quote:ca55c990fa] Ik kom dus nu niet eens Outlook in. Het gaat om 4 mailboxen die geleegd moeten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 Server offline halen, schijf uitbouwen en als slave in een werkende desktop zetten. Bij RAID evt ook de RAID controller overzetten zodat de desktop bij de gegevens kan. Als je niet weet wat RAID is en of de server daar van voorzien is moet je er vanaf blijven en een professionele systeembeheerder inschakelen. Groet, M.V. Wesstein Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2006 [quote:74dd9d8017="M.V. Wesstein"]Server offline halen, schijf uitbouwen en als slave in een werkende desktop zetten. Bij RAID evt ook de RAID controller overzetten zodat de desktop bij de gegevens kan. Als je niet weet wat RAID is en of de server daar van voorzien is moet je er vanaf blijven en een professionele systeembeheerder inschakelen. Groet, M.V. Wesstein[/quote:74dd9d8017] Dat laatste heb ik gedaan en de nota gaat naar de organisatie die het veroorzaakt heeft. Toch bedankt voor je hulp. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen