Ga naar inhoud

Vreemd FTP-probleem

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb altijd een FTP-server gedraaid en geen enkel probleem gehad tot ik de router heb gereset. Nu is de FTP-server onzichtbaar bij precies dezelfde portforwards. De opzet is als volgt: - Modem SpeedTouch 510 geforward naar router (poort 21 en 2048-2051). - Router Linksys WRT54G geforward naar pc (poort 21 en 2048-2051). - In FTP-server deze poorten als de standaardpoorten ingesteld. Dit heeft zoals gezegd altijd perfect gewerkt, maar sinds de reset van de router niet meer. Waar ligt dit aan?
Link naar reactie
Misschien niet goed ingesteld op de router na de reset? Reset hem nog eens, gooi er de nieuwste firmware op (1.00.4 voor WRT54G v5) en maak je instellingen eens opnieuw. Die van mij deed een tijdje geleden ook raar, na reset werkte instellingen ook niet meer. Nog een reset, nieuwe firmware en opnieuw instellen en het werkte weer.
Link naar reactie
[quote:d9f2a7a158="kid jansen"]Speedtouch heeft normaal gesproken 10.0.0.138 en de linksys 192.168.1.1 IP van de linksys kan je zelf ook instellen.[/quote:d9f2a7a158] Ik bedoel: Het IP-adres dat de SpeedTouch toewijst aan de LInksys is 10.0.0.151. Maar volgens mij hoort dit gewoon 10.0.0.150 te zijn, want dat is het eerste adres binnen de reeks. [i:d9f2a7a158]Overigens is 10.0.0.138 het adres van de SpeedTouch zelf.[/i:d9f2a7a158]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...