Ga naar inhoud

forwarding en poorten open etc

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb thuis Grand Theft Auto San Andreas 8) en ik wil een server starten voor de Multi-player mod GTA:Rumble [url]www.gtarumble.co.uk[/url] Er zit een mooi progje bijgeleverd daar klik je op en dan zou je server online moeten zijn. Ik kan echter niet inloggen op de server bij mijn buurman. "Failed to connect to server". Het spel maakt gebruik van poort 2020. (UDP) kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? De situatie bij ons in huis is alsvolgt: (in het engels omdat ik hem ook op een engels forum heb gezet) [URL=http://imageshack.us][img:ca624b3bd3]http://img503.imageshack.us/img503/2598/pcwires9ys2hz.jpg[/img:ca624b3bd3][/URL] Op dat forum heb ik al gehoord dat: ik de sweex moet forwarde naar: 192.168.2.100 en de modem moet forwarden naar de IP van de router. :lol: Groeten,
Link naar reactie
ik snap je niet helemaal; wil je zelf een server draaien, of wil je de server van je buurman gebruiken? In het laatste geval hoef je geen poorten te forwarden. In het eerste geval forward je de poort die de server gebruikt op je router naar het ip adres van je pc. Heeft je modem een firewall, dan moet je daraop die poort openzetten.
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp, wil je een eigen gameserver draaien op een computer in je netwerk, en je wil deze kunnen benaderen vanaf het internet. Indien dit het geval is, moet je gewoon de poorten die je nodig hebt om de server te kunnen benaderen vanaf het internet forwarden naar het (statische)ip-adres van je gameserver. Normaal gezien zou je dan je server vanaf het internet kunnen benaderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...