Ga naar inhoud

ISA en VPN client

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag over ISA en VPN. Mijn netwerk ziet er zo uit: ISP > zyxel modem > router IP 10.0.0.1 > extern ISA IP 10.0.0.2 > int ISA IP 192.168.1.21 > Switch > DC met DHCP en DNS IP 192.168.1.20 Exchange server IP 192.168.1.22 een aantal client pc’s met ip adressen 192.168.1.50~80 d.m.v. DHCP. Dit werkt goed, maar nu wil ik van buiten met een VPN verbinding naar het interne netwerk. De mappen van gebruikers staan op de DC en daar moet de gebruiker dus bij kunnen komen. Bij de gebruikers die VPN mogen gebruiken staat op de DC remote access toegestaan aangevinkt. Probeer ik contact te maken met de ISA server dan wordt gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd, en de verbinding na een aantal seconden verbroken. In de log van ISA staat dan: Destination IP Dest port Prot Action Rule 10.0.0.2 1723 PPTP Closed connection Allow VPN client to 10.0.0.2 1723 PPTP Initiated connection “ “ 10.0.0.2 0 PPTP Closedconnection “ “ Ik denk dat ik iets vergeet in te stellen, maar kom er niet uit. Wie weet wat ik nog niet goed heb staan. Oh ja ik heb ingesteld dat er alleen PPTP gebruikt wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...