anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Delen Geplaatst: 23 december 2005 Hoi ik ben bezig met het configureren van een webserver van kf dit is freeware van Keyfocus. Ik wil deze server gebruiken om websites te testen op localhost. Wie weet hoe ik dit instel?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Ik kende het hele ding niet, maar na installeren krijg je meteen een web interface te zien. Daar kun je zo te zien gewoon alles instellen. Onder server kun je de webroot instellen, waar dus je home page staat. Waarom overigens niet gewoon Apache, eventueel in de vorm van WAMP of EasyPHP? Dit soort freeware servertjes valt in de praktijk toch vaak erg tegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Hoi Gerben bedankt voor je snelle reactie. Ik heb hem ingesteld maar als ik localhost aanroep kom ik in de webinterface van de server waar in staat dat ik die pagina moet wisselen voor de website maar dit lukt niet. Gr. Roy. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Ergens in de directory van het programma staat een htdocs directory. Daar kun je je website neerpoten. De webroot in de config aanpassen doet merkwaardigerwijs weinig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Oke had ik ook al geprobeerd met een complete website en later met een enkele html pagina kom dan nog steeds in de server pagina waar staat "change this page for your website" Kom er dus helemaaal niet meer uit. Bedank voor de reactie. Gr. Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Hoi ik had ook de complete htdocs map leeg gehaald en de map van de website erin gezet maar de server pagina blijft te voorschijn komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Tijd voor een indiaan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2005 Ja gerben denk dat die indiaan inderdaad beter is, maar mijn kennis is volgens mij niet toereikend. Ik heb met kf server eindelijk localhost draaien nu nog vanaf buiten bereikbaar maken. Fijne feestdagen. Gr. Roy. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 met alle respect: doe dat ajb niet. Ik krijg de indruk dat je niet echt kaas hebt gegeten van het configureren van een webserver. Zonder de nodige kennis over het "dichttimmeren" de server open zetten voor internet is vragen om problemen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 Daar kan ik Rolfb eigenlijk alleen maar gelijk in geven... Experimenteer lekker op je eigen netwerk, da's (relatief) veilig. Op het WWW vind je massa's hongerige wolven (aka spammers, scriptkiddies, hackers, etc) die niet kunnen wachten tot ze jouw server in bezit kunnen nemen. Vergis je niet: als eigenaar ben jij verantwoordelijk voor wat die server uitspuugt over het WWW!! Maw: jij wordt aansprakelijk gesteld voor de spam die jouw server verstuurd! En afhankelijk van je abonnement krijg je ook nog een stevige rekening van je ISP voor de opgevreten bandbreedte! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 Hoi. Ik ben ook niet van plan om een server open te zetten naar het internet maar ben aan het expirimenteren,dus als ik de server online krijg blijft hij zeker niet online staan. Gr. roy. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen