Ga naar inhoud

Geen MySQL server, wel geinstalleerd.

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een server waarbij IIS 4.* of hoger geinstalleerd is. Daarbij heb ik PHP 5 geinstalleerd. Ook heb ik MySQL geinstalleerd. Ik wil graag wat CMS systemen testen, een daarvan is Mamb* (weet niet zeker of je de volledige naam mag gebruiken binnen het forum, maar bovenstaand CMS systeem is bij de meeste wel bekend) Als ik het CMS systeem aanroep via http:\\localhost dan krijg ik netjes een lijstje met wat er allemaal geinstalleerd staat. Daar staat bij dat MySQL support = unavailable. Dit is niet zo, ik kan namelijk met de MySQL Control Center de service bereiken. Wat doe ik nou verkeerd? Groeten, l Danie
Link naar reactie
Ik heb de file: configuration.php aangepast zodat Mambo in principe de database in kan. Ik heb het zo ingesteld: * [b:df5d18b643]Database configuration section[/b:df5d18b643] * ------------------------------------------------------------------------- */ $mosConfig_offline = '2'; $mosConfig_host = 'localhost'; // This is normally set to localhost $mosConfig_user = 'root'; // MySQL username $mosConfig_password = 'groningen'; // MySQL password $mosConfig_db = 'mambo'; // MySQL database name $mosConfig_dbprefix = 'mos_'; // Do not change unless you need to! /** * ------------------------------------------------------------------------- * Site specific configuration * ------------------------------------------------------------------------- */ $mosConfig_lang = 'english'; // Site language $mosConfig_absolute_path = 'E:\www-server\localhost'; // No trailing slash $mosConfig_live_site = 'E:\www-server\localhost'; // No trailing slash. Make sure to use www. [b:df5d18b643]En dit zijn mijn instellingen van SQL:[/b:df5d18b643] Host name: localhost user name: root password: amsterdam port: 3306. [b:df5d18b643]Wanneer ik mijn localhost benader krijg ik de volgend melding terug:[/b:df5d18b643] Please remove the installation map and sub-map, then refresh this page. Zogezegd zo gedaan, maar wat voor melding krijg ik dan terug: [b:df5d18b643]This site is temporarily unavailable. Please contact your System Administrator. 1 [/b:df5d18b643] Wie o wie? Daniel [img][/img][img][/img]
Link naar reactie
[quote:a563fe165c="danielbolt"]Ik heb de file: configuration.php aangepast zodat Mambo in principe de database in kan. Ik heb het zo ingesteld: * [b:a563fe165c]Database configuration section[/b:a563fe165c] * ------------------------------------------------------------------------- */ $mosConfig_offline = '2'; $mosConfig_host = 'localhost'; // This is normally set to localhost $mosConfig_user = 'root'; // MySQL username $mosConfig_password = 'groningen'; // MySQL password $mosConfig_db = 'mambo'; // MySQL database name $mosConfig_dbprefix = 'mos_'; // Do not change unless you need to! /** * ------------------------------------------------------------------------- * Site specific configuration * ------------------------------------------------------------------------- */ $mosConfig_lang = 'english'; // Site language $mosConfig_absolute_path = 'E:\www-server\localhost'; // No trailing slash $mosConfig_live_site = 'E:\www-server\localhost'; // No trailing slash. Make sure to use www. [b:a563fe165c]En dit zijn mijn instellingen van SQL:[/b:a563fe165c] Host name: localhost user name: root password: amsterdam port: 3306. [b:a563fe165c]Wanneer ik mijn localhost benader krijg ik de volgend melding terug:[/b:a563fe165c] Please remove the installation map and sub-map, then refresh this page. Zogezegd zo gedaan, maar wat voor melding krijg ik dan terug: [b:a563fe165c]This site is temporarily unavailable. Please contact your System Administrator. 1 [/b:a563fe165c] Wie o wie? Daniel [/quote:a563fe165c] Ik heb beide passwords op amsterdam staan :D :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...