anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Delen Geplaatst: 27 november 2005 Hallo mensen! Ik ben bezig met een php script op een dedicated server (wat betekent dat ik de smtp server zelf aan de praat moet zien te krijgen). De server maakt gebruik van Plesk 7.5. Het volgende is het probleem. Ik probeer met de PHP functie mail() een mailtje te sturen. Ik krijg geen fouten, maar de mails komen niet aan. Het script werkt wel op andere servers. Ik heb niet heel veel ervaring met het configureren van de server. Dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. De instellingen zijn als volgt: phpinfo() geeft: sendmail_from: me@localhost.com sendmail_path: /usr/sbin/sendmail -t -i serialize_precision: 100 short_open_tag: On SMTP: localhost Niks mis mee naar mijn idee. Op de server zijn verschillende domeinen gevestigd en kan aangesproken worden met verschillende ip-nummers. De SMTP-server (de optie mail bij het onderdeel server) is als volgt gedefinieerd: Maximale tekenlengte: <niet gedefinieerd> relaying: authorisatie vereist (de optie open is niet mogelijk en gesloten is niet voldoende) voor POP3 en SMTP Ik heb het ip-adres van de site waarvan ik een mail wil sturen toegevoegd aan de white list. Mijn vragen: - bij de white-list moet je een mask opgeven. Hoe kom ik hieraan? (heb nu maar wat willekeurigs (tussen de 1 en de 32) ingevuld. - Authorisatie vereist. Hoe moet ik me dan authoriseren in een php-script? - Moet ik iets aanpassen in de DNS? Er staat nu geen smtp server geïnstalleerd namelijk. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groeten. Jasper Levink Quote Link naar reactie