anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Delen Geplaatst: 27 november 2005 Hallo mensen! Ik ben bezig met een php script op een dedicated server (wat betekent dat ik de smtp server zelf aan de praat moet zien te krijgen). De server maakt gebruik van Plesk 7.5. Het volgende is het probleem. Ik probeer met de PHP functie mail() een mailtje te sturen. Ik krijg geen fouten, maar de mails komen niet aan. Het script werkt wel op andere servers. Ik heb niet heel veel ervaring met het configureren van de server. Dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. De instellingen zijn als volgt: phpinfo() geeft: sendmail_from: me@localhost.com sendmail_path: /usr/sbin/sendmail -t -i serialize_precision: 100 short_open_tag: On SMTP: localhost Niks mis mee naar mijn idee. Op de server zijn verschillende domeinen gevestigd en kan aangesproken worden met verschillende ip-nummers. De SMTP-server (de optie mail bij het onderdeel server) is als volgt gedefinieerd: Maximale tekenlengte: <niet gedefinieerd> relaying: authorisatie vereist (de optie open is niet mogelijk en gesloten is niet voldoende) voor POP3 en SMTP Ik heb het ip-adres van de site waarvan ik een mail wil sturen toegevoegd aan de white list. Mijn vragen: - bij de white-list moet je een mask opgeven. Hoe kom ik hieraan? (heb nu maar wat willekeurigs (tussen de 1 en de 32) ingevuld. - Authorisatie vereist. Hoe moet ik me dan authoriseren in een php-script? - Moet ik iets aanpassen in de DNS? Er staat nu geen smtp server geïnstalleerd namelijk. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groeten. Jasper Levink Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Hallo, Volgens mij is het probleem plesk want als je php normaal instaleerd kan je aanvinken of je errors wilt zien. kan best zijn er wel error's zijn maar niet worden laten zien. dit moet u doen om het te veranderen ga naar php.ini ga dan naar "Error handling and logging" en kijk naar de regel "error_reporting =?" de vraag teken kan worden verandert door een van de volgende opties: [code:1:5b6b45b3ab] E_ALL - All errors and warnings E_ERROR - fatal run-time errors E_WARNING - run-time warnings (non-fatal errors) E_PARSE - compile-time parse errors E_NOTICE - run-time notices (these are warnings which often result from a bug in your code, but it's possible that it was intentional (e.g., using an uninitialized variable and relying on the fact it's automatically initialized to an empty string) E_CORE_ERROR - fatal errors that occur during PHP's initial startup E_CORE_WARNING - warnings (non-fatal errors) that occur during PHP's initial startup E_COMPILE_ERROR - fatal compile-time errors E_COMPILE_WARNING - compile-time warnings (non-fatal errors) E_USER_ERROR - user-generated error message E_USER_WARNING - user-generated warning message E_USER_NOTICE - user-generated notice message [/code:1:5b6b45b3ab] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2006 Niet de oplossing voor je probleem, maar je "from (me@localhost.com) is (neem ik aan) onjuist (tenzij je echt het domein localhost.com bezit). Op deze manier worden bounces en replies enzo gestuurd aan de eigenaar (if any...)van localhost.com, die daar vast niet blij mee is (en jij ook niet, je wilt vast je egen antwoorden zelf ontvangen...) Waarschijnlijk kan je volstaan met me@localhost, anders vul je daar je FQDN in. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen