Ga naar inhoud

Server in een werkgroep of een domein?

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:1b3ba48195="Venzent"]Een domein kan je alleen doen als je ook een domeincontroller hebt[/quote:1b3ba48195] En als je geen domain controller hebt, kun je die zo maken met het commando 'dcpromo', dus dat zal geen probleem zijn... Als je meerdere gebruikers op je netwerk toegang wil geven tot een aantal bronnen (gedeelde mappen, printer, ...), is het altijd raadzaam om een domein-configuratie te maken. Je hoeft dan maar in principe op één plek in je netwerk de betreffende gebruikers aan te maken, namelijk op je domain controller. Bovendien is het toepassen van Group Policy veel makkelijker. Voorwaarde is wel dat je op de werkstations Windows 2000 professional, of Windows XP Professional hebt draaien. Windows 9x of XP Home Edition kan ook wel, maar die kun je niet aanmelden bij een domein, zoals professional dat kan.
Link naar reactie
[quote:c043726b25="Leo S"][quote:c043726b25="Venzent"]Een domein kan je alleen doen als je ook een domeincontroller hebt[/quote:c043726b25] En als je geen domain controller hebt, kun je die zo maken met het commando 'dcpromo', dus dat zal geen probleem zijn... [/quote:c043726b25] De TS heeft het over een thuisnetwerk, gemakshalve ging ik er van uit dat er dan geen server draait.
Link naar reactie
[quote:ccc0b2e889="Venzent"][quote:ccc0b2e889="Leo S"][quote:ccc0b2e889="Venzent"]Een domein kan je alleen doen als je ook een domeincontroller hebt[/quote:ccc0b2e889] En als je geen domain controller hebt, kun je die zo maken met het commando 'dcpromo', dus dat zal geen probleem zijn... [/quote:ccc0b2e889] De TS heeft het over een thuisnetwerk, gemakshalve ging ik er van uit dat er dan geen server draait.[/quote:ccc0b2e889] Er wordt inderdaad geen uitspraak gedaan over het wel of niet aanwezig zijn van een Windows server. @TS: Is hier sprake van een webserver waar ook daadwerkelijk een server-versie van Windows op draait? Dit is namelijk wel noodzakelijk om een domein te maken in plaats van een werkgroep.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
ik zit eigelijk ook met hetzelfde probleem. ik heb windows 2003 net geinstalleerd en vraag me af wat beste is. domein of werkgroep. heb net ff getest met domein maar snap er nog niet veel van. ik wil alleen wel gaan werken met zwervende profielen, vooral omdat ik de desktop (xp home) wil gaan formatteren (into xp pro) met daarop 2 accounts. alle 2 de accounts moeten eigelij centraal opgeslagen worden. plus, ik wil gewoon weten hoe dat allemaal in zn werk gaat. ben nu ff de domein controller role aan het verwijderen, omdat ik nu op 2 pc's een corrupte outlook heb draaien, en ff op de server een back up wil maken met een verse outlook. (fouten komen elke keer terug, zelfs na reinstall). werkgroep heb ik het idee dat het netwerk wat beter communiceert hiero. misschien komt dat omdat de 2003 server verre van goed geconfigd is. en omdat er al een xp pro server draait?!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...