anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Bij de domeinnaam registar kan ik meerdere nameservers invoeren. Hier wil ik de nameserver invoeren die linkt naar mijn server. Ik heb verschillende records aangemaakt op mijn server waaronder een nameserver. Wanneer ik de nameserver invoer bij de registar die ik aangemaakt heb op mijn server dan herkent hij hem niet. Ik doe dus een paar dingen fout maar heb echt geen flauw idee wat. Heeft iemand een HOWTO of gewoon info waar ik dit mee kan doen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Om te beginnen moet je twee nameservers tot je beschikking hebben om een domein in eigen beheer te hebben. Tevens moet je poort 53, TCP en UDP open zetten voor respectievelijk zone transfers en DNS queries. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik heb 1 nameserver tot mijn beschikking de andere wil ik door de registrar zelf laten doen. Wanneer dit natuurlijk mogelijk is. De poorten staan open. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2005 Zou iemand mij kunnen helpen want ik kom er toch niet helemaal uit. Weet iemand een howto die is gebaseerd op een windows server 2003 standard edition die een eigen domeinnaam beheren behandelt?? Ik kan bij mijn domeinnaam hoster alleen een nameserver invoeren en geen IP adres. Hoe komt mijn nameserver die naar mijn ip verwijst op het internet?? Roel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2005 Het is in Windows Server 2003 gewoon een kwestie van DNS installeren, een zone aanmaken en binnen die zones de juiste host-records aanmaken, maar als je zelf niet eens weet hoe je een DNS-server installeert en onderhoudt op een Windows-server stel ik voor dat je je daar eerst eens op gaat focussen, in plaats van meteen al je domeinnaam te willen verhuizen... Er zijn niet echt boeken of artikelen die beschrijven hoe je een eigen domeinnaam op Internet onder Windows Server 2003 moet beheren, maar wel over DNS op een Windows server in het algemeen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 TIP... Als je denkt dat je alles goed hebt gedaan dan kun je je DNS hier controleren. http://www.nic.nl/ace.php/c,727,778,15,0,,Nameserver_check.html Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen