anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Delen Geplaatst: 16 juli 2005 De werkstations van ons bedrijfsnetwerk draaien onder Windows XP Er zijn een paar kleine instellingen die ik erg irritant vind en die wil ik veranderen, maar hoe? Ik beschik over 2 administrator wachtwoorden daarmee zou het moeten lukken. Als ik inlog kan ik kiezen het gewone netwerkstation maar ook de lokale schijf. Beide hebben een eigen admin login. Op de locale schijf staan alle desktops van alle gebruikers. Om zelf mijn instellingen te kunnen wijzigen zou ik de gebruiker Marotick meer rechten moeten geven. Dan kan ik de veranderingen uitvoeren en daarna mijn rechten eventueel weer beperken. Dat is het plan. Maar ik kan mezelf niet vinden als gebruiker wel verschillende gebruikersgroepen en daar zal ik wel ergens bij horen. Een hele groep meer rechten geven? Ik kan niet vinden hoe of waar. Gezocht in het configuratiescherm bij gebruikers. Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken? Mijn belangrijkste verandering die ik wil is het uitschakelen ofwel het verlengen van de standby tijd die nu veel te kort staat. In het register heb ik de screensavertijd opgezocht (staat in secondes) en deze tijden verveelvoudigd. Helaas dat werkt niet. Jack Marotick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Misschien vragen aan de netwerkbeheerder(s)? :roll: Ik weet dat bij diverse bedrijven er bepaalde policies achter zitten (ook bij screensaver-tijden) :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Als je een ADmin account hebt moet je gewoon inloggen als ADMIN. Dus niet inloggen op het domein maar gewoon het PC zelf. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 [quote:4e73b22174="Mehmet"]Als je een ADmin account hebt moet je gewoon inloggen als ADMIN. Dus niet inloggen op het domein maar gewoon het PC zelf.[/quote:4e73b22174] Maar wat dan? Jack Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Als je gaat inloggen Typ je bij het Username :Admin Password : admin passowrd en dan heb je een rol menu daar kan je kiezen welke op welke domein je wilt connecten. daar kies je voor Deze computer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2005 [quote:5c8a257e84="Mehmet"]dan heb je een rol menu daar kan je kiezen welke op welke domein je wilt connecten. daar kies je voor Deze computer.[/quote:5c8a257e84] Ja zo ver was ik ook al. Maar waar en hoe maak ik dan de verandering voor het wijzigen van de rechten? Jack Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen