Ga naar inhoud

Hoe krijg ik meer rechten op het bedrijfsnetwerk?

anoniem

Aanbevolen berichten

De werkstations van ons bedrijfsnetwerk draaien onder Windows XP Er zijn een paar kleine instellingen die ik erg irritant vind en die wil ik veranderen, maar hoe? Ik beschik over 2 administrator wachtwoorden daarmee zou het moeten lukken. Als ik inlog kan ik kiezen het gewone netwerkstation maar ook de lokale schijf. Beide hebben een eigen admin login. Op de locale schijf staan alle desktops van alle gebruikers. Om zelf mijn instellingen te kunnen wijzigen zou ik de gebruiker Marotick meer rechten moeten geven. Dan kan ik de veranderingen uitvoeren en daarna mijn rechten eventueel weer beperken. Dat is het plan. Maar ik kan mezelf niet vinden als gebruiker wel verschillende gebruikersgroepen en daar zal ik wel ergens bij horen. Een hele groep meer rechten geven? Ik kan niet vinden hoe of waar. Gezocht in het configuratiescherm bij gebruikers. Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken? Mijn belangrijkste verandering die ik wil is het uitschakelen ofwel het verlengen van de standby tijd die nu veel te kort staat. In het register heb ik de screensavertijd opgezocht (staat in secondes) en deze tijden verveelvoudigd. Helaas dat werkt niet. Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...