anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Is het mogelijk om in het groepsbeleid in te stellen dat er op hetzelfde moment niet 2* met dezelfde account kan aangemeld worden? Zo ja, waar kan ik ergens die instelling vinden op een server 2000? Thx bij voorbaat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Zover ik weet is dat via de standaard instellingen niet mogelijk. De enige manier die ik op het internet gezien heb is om voor iedereen een eigen share aan te maken waar het profiel van de gebruiker opgeslagen staat. Op deze share maar 1 connectie toestaan. En dan via grouppolicy instellen dat er niet ingelogd mag worden als het zwervende profiel niet gevonden kan worden. Persoonlijk vindt ik dit veel te omslachtig en zitten er teveel haken en ogen aan. (laptop gebruikers niet aan het netwerk gekoppeld bijvoorbeeld) Maar misschien is het voor jouw wel de oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 :cry: Maar ik maak eigenlijk geen gebruik van zwervende profielen, omdat die enorm het netwerk kunnen vertragen. Dom dat eigenlijk niet in de standaardinstellingen zit ... Toch bedankt voor het snelle antwoord Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Wat je wil is standaard niet mogelijk in W2000/2003 Server. Wel heb je [url=http://www.isdecisions.com/index.cfm?p=products-UserLock]hier[/url] een tool waarmee je kunt blokkeren dat men met hetzelfde account op meerdere machines gelijktijdig kan inloggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Thx Mr_ED!!! Ik denk dat ik dat nodig heb. Greetz WD Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen