anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Beste Mensen, Ik heb een probleem met mijn Windows 2003 standaard server. Ik heb Active Directory draaien samen met Exchange 2003. Ik heb gisteren 1 nieuwe computer aangemeld op het domein. Dat ging perfect. Een paar uur daarna is de router kapot gegaan. Vanochtend een nieuwe gehaald, DHCP ingesteld. Server heeft nog steeds zelfde ip adres. Nu heb ik vandaag 2 systemen geinstalleerd met windows xp sp1a maar wanneer ik deze wil aanmelden op het domein wordt de gebruikersnaam herkend. Dan wordt automatisch de computer aan gemeld, maar dan krijg ik de volgende foutmelding: [i:5f947b8328][Windows] Your computer could not be joined to the domain because the following error has occurred: The RPC server is unavailable.[/i:5f947b8328] Wanneer ik dan op ok klik en nog een keer met dezelfde gegevens probeer aan te melden krijg ik de volgende melding: [i:5f947b8328][Windows] Your computer could not be joined to the domain because the following error has occurred: The remote procedure call failed and did not execute.[/i:5f947b8328] Op het systeem dat ik gisteren op het domein heb aangemeld kan ik nog gewoon met elke willekeurige user inloggen. Weet iemand misschien een oplossing of heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? edit Nu ik aan het rondkijken ben blijkt dat veel mensen deze error hebben ivm hun printer. Ik heb gisteren ook via remote desktop een hp laserjet 1010 proberen te installeren. Dit leek gelukt, maar met printen kwamen er alleen rare tekens. Die printer is inmiddels al op een andere pc aangesloten en volgens mij zijn de drivers ook verwijderd. /edit En er viel me nog iets op bij een ander werkstation, die is geinstalleerd door MyCom en daar kan ik niet aanmelden op een domein. Is iemand hiermee bekend? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Hoe staan je DNS-instellingen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 [quote:def7e03818]En er viel me nog iets op bij een ander werkstation, die is geinstalleerd door MyCom en daar kan ik niet aanmelden op een domein. Is iemand hiermee bekend?[/quote:def7e03818] Windows XP Home edition kan niet op een domein aangemeld worden. Grote kans dat het een home edition is. Op je andere vragen heb ik geen antwoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 [quote:7f8c4588ea="Sylhouette"][quote:7f8c4588ea]En er viel me nog iets op bij een ander werkstation, die is geinstalleerd door MyCom en daar kan ik niet aanmelden op een domein. Is iemand hiermee bekend?[/quote:7f8c4588ea] Windows XP Home edition kan niet op een domein aangemeld worden. Grote kans dat het een home edition is. Op je andere vragen heb ik geen antwoord.[/quote:7f8c4588ea] Daarvoor heb je de PRO edtion :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen