anoniem Geplaatst: 7 juni 2005 Delen Geplaatst: 7 juni 2005 Ik wil een aantal verschillende website's laten forwarden naar mijn eigen server. Maar hoe kan ik zorgen dat alles op de juiste port IIS uitkomt voor de juiste website??? En hoe zit dit met de email die bij dit domein hoort??? :oops: :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2005 ehmm volgens mij http://IP:80/site1/index.html, http://IP:80/site2/index.html. Voor het mail moet je een mail server draaien bv met MS exchange of Kerio mail server( Je hebt nog veel meer Mail server software zoek maar eens op google.nl) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2005 Beetje omslachtig om voor iedere site een pad aan te maken zoals hierboven beschreven. Als je de hostnaam voor iedere site gewoon naar je eigen webserver laat verwijzen op het Internet, kun je in IIS iedere site apart aanmaken en voor iedere site moet je dan de volledige URL als host header gebruiken. Als je nu gewoon poort 80 open zet naar je webserver, zorgt IIS er verder voor dat de juiste site wordt weergegeven bij een bepaalde host header. Een host header vul je op de volgende manier in: - Maak een nieuwe website in IIS (als je dat nog niet gedaan hebt) - Rechtsklik op die site en kies properties - Je ziet op het tabblad Web site een regel staan met het IP-adres waar deze site op luistert. Standaard staat er (All nassigned). Hierachter zit een knop Advanced. Klik hierop. - Je ziet nu een regel 'Default' met de poort erachter (standaard poort 80). De kolom host header value is leeg. Dubbelklik op deze regel. - Je kan nu een host header invullen. Vul hier dus de volledige hostnaam in, dus zoiets als www.mijnsite.nl. - 3 keer OK en voor de zekerheid kun je ook nog even de website stoppen en starten d.m.v. de knopjes bovenin de IIS manager. Een host header zorgt ervoor dat de website alleen luistert naar de naam die je daar invult. Als je nu meerdere sites binnen IIS wil draaien, moet je ervoor zorgen dat ze allemaal een andere naam krijgen, anders weet IIS uiteraard niet welke site hij moet laten zien als er een bepaalde request binnen komt. Bovendien is het niet eens mogelijk om meerdere sites te laten draaien zonder host header, of met dezelfde host header. Als er meerdere sites zijn met dezelfde host header, of zonder host header, zal er maar eentje tegelijkertijd gestart kunnen worden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen