Ga naar inhoud

Welk ip adres


anoniem

Aanbevolen berichten

Je vult het IP adres in wat je van de provider hebt gekregen. Tenminste, als je een statisch IP-adres hebt gehad. Heeft je provider alleen dynamische IP-adressen zul je verder moeten zoeken naar een progje dat die wijzigingen bijhoudt (die zijn er, kan er alleen ff niet op komen ;)) Succes! Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
A-records heb je nodig voor naamresolutie op een netwerk. Een A-record doet niets anders als het koppelen van een IP-adres een aan hostnaam (forward lookup), of andersom (reverse lookup). Wat probeer je precies te doen? Waar heb je dat A-record voor nodig? Als je server namelijk een domain controller is en je deelt IP-adressen uit middels dhcp op je server, dan kun je je dns zodanig instellen dat deze dynamic updates accepteert. De PC's in je netwerk registreren dan hun hostnaam als A-record op jouw DNS-server.
Link naar reactie
Ik geloof dat ik nog veel moet leren :) Ik heb een howto gedaan van Tweakers.net. Daarin zeiden zij mij om een A record toe te voegen. Toen ik de testen deed in de properties box van de DNS werkte zij beiden goed. Moet je nu DHCP [b:3bc5e0c662]of[/b:3bc5e0c662] DNS gebruiken [b:3bc5e0c662]of[/b:3bc5e0c662] kan het allebei??
Link naar reactie
Als je server een domain controller is, is het zeer aan te bevelen om DNS, DHCP en WINS te draaien. Op die manier heb je een optimale situatie voor wat betreft naamresolutie op je netwerk. Welke how-to heb je gevolgd en voor welk doel was deze? Misschien krijg ik dan een idee van wat je eigenlijk probeert te doen.
Link naar reactie
Het waren de volgende HOWTO's: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/733582/last http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/816765 ik probeer mij gewoon wat meer te verdiepen in Windows Server 2003 Web Edition. hoe dat allemaal werkt enzo. Wat ik precies doe maakt mij niet zoveel uit, eigenlijk gewoon het mezelf eigen maken. Dus ben toen alle HOWTO's van tweakers gaan proberen. En dan heb je natuurlijk de nodige vragen. Maar mijn uiteindelijke doel is om met Windows Server 2003 Web Edition en SQL 2000 mijn eigen website te hosten en natuurlijk mail en ftp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...