Ga naar inhoud

FTP server

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben aan het klooien om mijn ftp server online te krijgen. Ik heb een speedtouch 510 modem, met daarachter een Router van sitecom (WL026) Ik krijg het geheel echter niet aan het lopen. Ik heb de "server" een vast IP gegeven. Op het modem heb ik Bij Advanct/NAPT het ip en de poort ingegeven van de server. op de router heb ik alle inkomend verkeer van de poort (niet 21) doorgestuurd naar het IP van de server. Ik werk met Bulletproof FTP server. Wie kan mij verder helpen. ???
Link naar reactie
Als je NAT goed heb ingesteld dat de juiste poort geforward word. Het FTP programma is goed is geinstalleerd. Je kan 'm benaderen met je FTP-programma (bijv WS-FTP) 'm benaderen op Localhost (127.0.0.1) Dan moet het in princiepe werken. Test je FTP server eens met [url]www.net2ftp.com[/url] en probeer verbinding te maken met de externe IP van je 510. Routers hebben een loop beveiliging, hierdoor is het niet mogelijk om via een intern IP via extern verbinding te maken met Intern. Bijv. 10.0.0.151(locaal) -> 132.15.51.58(Internet) -> 10.0.0.152(locaal) is dus niet mogelijk. Theoretisch zou het wel mogelijk zijn, als je via een anonymous proxy verbinding zou maken.
Link naar reactie
Als ik intern verbinding maak via bulletproof FTP client, op het interne IP komt hij gewoon binnen???????? Als ik hem doe testen via je link komt er niets binnen, zowel op het interne IP als op het IP van de provider, vreemd. Maar we geven het niet op :wink: trouwens de firewall e.d heb ik uitgeschakeld.
Link naar reactie
Heb ik ook al geprobeerd, maar helaas. Heb net een andere router geprobeerd, met ingebouwd modem. Maar die doet het zelfde. Waarschijnlijk is het iets "kleins" wat ik over het hoofd zie. ik heb trouwens alles weer geinstalleerd zoals bij aanvang, dus speedtouch 510 en router sitecom. Ik heb in de router ook eens geprobeerd een virtuele computer aan te maken, met het outside ip van de provider, en de inside ip van de server. Ook dit heeft geen resultaat, kwam zelfs niet meer op internet :cry: Ook geprobeerd in de router een vast IP te geven, maar ook dan, geen verbinding meer met internet. (waar kan ik dan trouwens de gateway vinden die ik moet ingeven?) Nu is dat het IP van de router. De server heeft een vast IP, gateway is IP van router, DNS is die van het modem. subnetmask 255.255.255.0 Maar, "we zullen doorgaan" ga nu werken, dus wellicht tot morgen. Groeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...