anoniem Geplaatst: 15 mei 2005 Delen Geplaatst: 15 mei 2005 Twee vraagjes: 1. Hoe start je een eigen e-mail server :oops: ben een beginende webmaster en heb een leuk domein en van dat soort dingen maar nu wil ik [naam]@[server].com, dus hoe doe ik dat 2. Hoe maak je een forum zoals hier ([u:8240411a6f]forum.computertotaal.nl[/u:8240411a6f]) met nadruk op forum.[websitenaam].com. En kan je dit ook gebruiken bij bijvoorbeeld index.[websitenaam].com? Spacewet Alvast bedankt![u:8240411a6f][/u:8240411a6f] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2005 move to servers.. en check je PB... t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2005 Een mailserver kun je draaien op een server die van buitenaf bereikbaar is op domeinnaam. Voorbeelden van mailservers MS Exchange en Kerio Mailserver, maar er zijn er nog veel meer. Elke mailserver moet op zijn eigen manier geconfigureerd worden, maar je provider moet dat wel toestaan en dus poort 25 open hebben staan voor jou (of een mailrelay gebruiken). Voor een kant en klaar forum kijk eens naar PHPBB voor NL site [url=http://www.phpbb.nl/] hier[/url] en voor UK [url=http://www.phpbb.com/]hier[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 Nu begrijp ik het nog niet helemaal... :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 Wat snap je niet precies. Als je met meer concrete vragen komt is het wat makkelijker helpen. Nu komt het op mij over als: ik wil zelf een auto gaan bouwen, hoe moet dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 Je host bedrijf moet in iedergeval PHP, mysql ondersteunen. Of je moet zelf hosten met PHPtraid van apache. Mail server moe je gewoon instaleren en poort 25 doorsturen naar de mailserver en poort 80 voor de webserver Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 [quote:74bab2bfc1="Sellis"]Wat snap je niet precies. Als je met meer concrete vragen komt is het wat makkelijker helpen. Nu komt het op mij over als: ik wil zelf een auto gaan bouwen, hoe moet dat?[/quote:74bab2bfc1] :P Lol De poort 25 is bij mij open. En het kant en klare forum wil zich niet normaal instaleren! PHPtraid ??? Je host bedrijf moet in iedergeval PHP, mysql ondersteunen. Ondersteunt het! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Wat zijn de fouten precies? Welk forum gebruik je nu (PHPBB??) op welk OS draai je dat dan?? Welke mailserver gebruik je? Kortom iets meer info over de configuratie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Voor het opzetten van een mailserver heb ik de handleiding van QmailRocks gevolgd ([url]http://www.qmailrocks.org/[/url]) Voor je vragen over het forum moet je wat specifieker zijn inderdaad. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen