Ga naar inhoud

opzetten webserver achter router

Aanbevolen berichten

Naar aanleding van de artikelen in computer totaal probeer ik webserver en mailserver te installeren: Webserver: Heb domeinnaam en domeinnaam laten doorlinken naar mijn vaste IP adres: Achter de draytekvigor2200e router staan aantal pc en de pc met webserverserver heeft ip 192.168.1.15 Op de router heb ik poort 80 geforward naar 192.168.1. 15 Ik gebruik omnihttpd als webserver Webserver werkt lokaal met localhost Maar als ik mijn domeinnaam probeer werkt het niet : heb in het configuratiescherm als default virtual settings als server ip mijn vaste ip adres ingevuld en daaronder als servername met domeinnaam Als WWW………….. Kan iemand me verder helpen?? karel [e:\config.jpg][/img][img][/img][img][/img][img][/img][img][/img][img][/img][img][/img][img][/img]
Link naar reactie
Dat klopt, dat het lokaal niet werkt met je domein naam. Een router heeft een beveiliging, waardoor je vanuit Intern, via extern geen verbinding kan maken met Intern. Dit is om een oneindige loop te voorkomen. Ik ben er zelf weken mee bezig geweest en niemand kon mij hier het antwoord opgeven. Zowel Techneuten, Helpdesk van de router en zelfs de TD van de router niet. Het beste is om te vragen of iemand, dit voor je wil testen. Theoretisch moet het wel mogelijk zijn via een externe Anonymous Proxy. Maar dan moet hij wel echt Anonymous zijn. Voor een FTP server kan je het testen via [url]http://www.net2ftp.com[/url]
Link naar reactie
[quote:23445ecfbf="karel999a"] Maar als ik mijn domeinnaam probeer werkt het niet : heb in het configuratiescherm als default virtual settings als server ip mijn vaste ip adres ingevuld en daaronder als servername met domeinnaam Als WWW………….. [/quote:23445ecfbf] Hetzelfde probleem ondervond ik toen ik mijn webserver startte.. ik surf nu standaard via de proxyserver van mijn internet-provider.. dan maak je eigenlijk via een omweg een externe verbinding met je eigen server. Groetjes, Speedy67
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...