anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Delen Geplaatst: 7 april 2005 Goeie dag. Ik heb hier een netwerk draaien en ben sinds kort gaan werken met groepbeleid. Ik heb hier een domeindraaien. Nu kan ik alleen niet meer met andere gebruikers als de gebruiker waarmee ik altijd op de pc zit aanmelden op de computer. Ik werk dan niet via remote desktop ofzo. Ik krijg dan deze melding. het lokaal beleid van dit systeem staat u niet toe om u interactief aan te melden. Wat bedoelen ze precies met interactief aanmelden? gr. Crazyme Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Dat betekend dat je gebruikers op één bepaalde pc mogen aanloggen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:9bbb0a36dd="Epiph@ny"]Dat betekend dat je gebruikers op één bepaalde pc mogen aanloggen[/quote:9bbb0a36dd] hoe wijzig ik dit. ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Dan zou je je policy's moeten doorlopen. Ik kan nu niet nakijken hoe alles zit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:4b76ac8244="Epiph@ny"]Dan zou je je policy's moeten doorlopen. Ik kan nu niet nakijken hoe alles zit[/quote:4b76ac8244] hoe staat het ongeveer beschreven. Ik heb ondertussen trouwens een grote fout begaan. Ik heb ingesteld dat je alleen kan aanmelden met een smartcard nu kom ik nergens meer in. Hoe kan ik deze instelling op me server ongedaan maken? gr wanhopige crazyme Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/Windows2000/AdminTips/Security/Windows2000DefaultSecurityPolicyTemplates.html Lees dit maar even, hierin staat hoe je dergelijke fouten weer kan herstellen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:8a7a8dd256="Epiph@ny"]http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/Windows2000/AdminTips/Security/Windows2000DefaultSecurityPolicyTemplates.html Lees dit maar even, hierin staat hoe je dergelijke fouten weer kan herstellen[/quote:8a7a8dd256] voor zover ik het begrepen heb moet ik dus de templates van de cd naar de pc kopieeren alleen 1 probleem ik heb die cd hier niet kan iemand mij even die templates sturen? gr. crazyme Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Zover ik weet staan die standaard templates als op je pc. die kan je met secedit laden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:83d205018d="Epiph@ny"]Zover ik weet staan die standaard templates als op je pc. die kan je met secedit laden[/quote:83d205018d] welke template moet ik dan laden om deze instellling ongedaan te maken.? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 basicdc.inf dat is de template voor een standaard domain controller Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:765d0cb57b="Epiph@ny"]basicdc.inf dat is de template voor een standaard domain controller[/quote:765d0cb57b] Ik heb het al gevonden. Terugkeren naar de standaardinstellingen Als u problemen ondervindt na het toepassen van de beveiligingssjablonen, kunt u de beveiligingsinstellingen terugzetten naar de standaardwaarden van het besturingssysteem. De standaard beveiligingsinstellingen terugzetten Open het menu Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK. Typ "secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose" (zonder aanhalingstekens) en druk op ENTER. Dit proces kan enkele minuten duren. Na afloop wordt het volgende bericht weergegeven: "Taak is voltooid. Enkele bestanden in de configuratie zijn niet gevonden op dit systeem en de beveiliging kan dus niet worden ingesteld/gecontroleerd. Kan worden genegeerd." Dit bericht wordt verwacht en u hoeft verder geen actie te ondernemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:b74adcd9bc="crazyme"][quote:b74adcd9bc="Epiph@ny"]basicdc.inf dat is de template voor een standaard domain controller[/quote:b74adcd9bc] Ik heb het al gevonden. Terugkeren naar de standaardinstellingen Als u problemen ondervindt na het toepassen van de beveiligingssjablonen, kunt u de beveiligingsinstellingen terugzetten naar de standaardwaarden van het besturingssysteem. De standaard beveiligingsinstellingen terugzetten Open het menu Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK. Typ "secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose" (zonder aanhalingstekens) en druk op ENTER. Dit proces kan enkele minuten duren. Na afloop wordt het volgende bericht weergegeven: "Taak is voltooid. Enkele bestanden in de configuratie zijn niet gevonden op dit systeem en de beveiliging kan dus niet worden ingesteld/gecontroleerd. Kan worden genegeerd." Dit bericht wordt verwacht en u hoeft verder geen actie te ondernemen.[/quote:b74adcd9bc] ik dacht dat ik het had gevonden dit werkt alleen niet. Ik weet niet wat me server al die tijd heeft gedaan maar teminste niet die instellingen ongedaan gemaakt welke code moet ik dan volgens jou in de opdracht prompt invoeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 zou het mischien kunnen dat het niet werkt omdat ik zelf 3 groepsbeleids had aangemaakt. Kan ik deze dan niet verwijderen ofzo? Want het groepsbeleid van de server had ik heel niet aangepast dus ik denk ook niet dat het zo gaat werken. HELUP heel me netwerk ligt nu plat wat ben ik ook stom zucht Ik kan alleen in veilie modes inloggen en dan zonder netwerk mogelijkheden maar dan kan ik niet in de active direktory komen dus kan ik het groepbeleid ook niet veranderen iemand een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Herinstallatie dan maar? :-? Hoop ik dat je goede backups hebben gemaakt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:341d344022="M.V. Wesstein"]Herinstallatie dan maar? :-? Hoop ik dat je goede backups hebben gemaakt...[/quote:341d344022] is er geen andere optie? ik heb nu de policys gevonden maar ik weet niet hoe die smartcard code ofzo heet en als ik die 3 policys delete dan werkt het nog steeds niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen