anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Delen Geplaatst: 6 april 2005 Ik heb een PII 333 mhz met 280mb geheugen en 4x9.1gb scsi. momenteel heb ik er clarkconnect op draaien, maar ik vind dit te weinig mogelijkheden hebben, als het kan wil ik de server via remote desktop besturen. Clarkconnect is op zich prima, maar ik vind dat het installeren van nieuwe programma's e.d te moeilijk gaat, een GUI zou ik handiger vinden. Ook wil CC3.0 maar niet geinstalleerd worden op de server, als ik de cd erin stop loopt de installatie vast op het moment dat er bestanden gekopieerd moeten worden, al 3 verschillende cd's geprobeert, geen resultaat... CC2.2 herinstalleren ging zonder problemen... Maar terug naar mijn vraag, welke linux distributie raden jullie aan om te installeren op mijn box? Hij moet het volgende kunnen: FTP Server Web Server PHP5, MySQL Mail Server File Server en over dat remote desktop, ik heb hier nog nooit mee gewerkt op een linux box(alleen WinSCP, Java Command line. Niet grafisch), welk programma moet ik dan gebruiken ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Ik heb momenteel ook CC 2.2 draaien en ben bezig zelf een server te installeren. Wil ook meer mogelijkheden. Heb zelf voor debian gekozen. Heb er goeie ervaringen mee en het Apt-get systeem werkt prima om programma's te installeren. Voor een remote desktop kun je Xvncserver gebruiken. Je kan dan met een VNCviewer en ook je browser connecten op je Xsessie op de server. Draai er een lichte windowmanager als Fluxbox op en klaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Tip: kijk op het Linux-forum hiero. Ook al gaat je vraag over servers; de echte kennis erover vind je op het linuxforum! Met "zoeken" en de sticky kom je een heel eind! Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2005 wellicht een wat oude topic, maar war dacht je van CentOS? dat is een kloon van RHEL.. geheel gratis te downloaden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Kijk eens op www.syn-3.nl en download daar de business server. Deze kan volgens mij alles wat jij wil, en is geheel nederlandstalig. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen