Ga naar inhoud

VPN verbinding via 56k

anoniem

Aanbevolen berichten

Je kan wel een vpn verbinding opzetten, maar dan moetj e wel een server hebben waar dat naar kan. In ieder geval gaat het nooit sneller dan 56k. Als je inbelt (via internet of direct op een server) dan kost dat telefoon tikken. Goedkope inbelprovider? KPN! inbelnummer 06760-12321 (je hoeft geen wachtwoord in te vullen) en het is helemaal gratis. Je betaalt het locale gesprekstarief. http://www.kpn.com/kpn/show/id=284629
Link naar reactie
ik heb een vriend die werkt bij een bedrijf. Hij heeft een laptop gekeregen waarmee hij via 56k modem een vpn verbinding maakt en van daar kan internetten. Hij zegt dat het gratis via 56k modem connecten naar een VPN server. Dus ik d8 zet een VPN server bij een vriend en connecten via 56k modem.
Link naar reactie
Waarschijnlijk belt hij met zijn modem in naar kantoor, waarbij de inbelserver op kantoor hem terugbelt. Dit is wat anders dan een VPN-verbinding. Een VPN-verbinding is namelijk een beveiligde tunnel onder het Internet door naar bijvoorbeeld je werk. Hierbij is er dus eerst een Internetverbinding aanwezig, alvorens een verbinding met kantoor wordt gemaakt. Al met al is de snelheid van dit alles gelimiteerd tot de langzaamste schakel, in dit geval dus die 56k-verbinding met kantoor.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:a85d966d36="Mehmet"]Nu heb ik gehoord dat je via 56k modem een vpn vervinding opzetten met een server.[/quote:a85d966d36] Wat je dan hebt is een inbelverbinding, geen vpn. MAar voor simpelweg internetten hoef je ook geen vpn te hebben. Een inlog via telefoonnet (PSTN) op die inbelserver, is bovendien voor buitenstaanders niet af te luisteren, het is een "tunnel over het telefoonnetwerk" zo to speak. groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...