anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Delen Geplaatst: 31 maart 2005 Hoe kan ik via mijn browser remote desktop gebruiker. Ik gebruik het normaal gesproken locaal en heb al een keertje bij iemand anders via een rdp ingelogd op mijn server. Maar op school kan ik geen rdp gebruiken. Dus ik heb gehoordt dat je via de browser in kunt loggen op je server thuis. Http://externip:3389 werkt niet, terwijl ik de poort 3389 naar mijn server ip heb geforward. Als ik thuis op mijn laptop met een rdp mijn extern ip intyp, kan ik gewoon inloggen. Is er een mogelijkheid om via de browser in te loggen op mijn server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 dan moet je tsweb downloaden en installeren. je kunt ook via iemand anders die tsweb heeft geinstalleerd je eigen pc bereiken [url=http://www.rharmsen.nl/tools/tsweb/]Hier[/url] is iemand die het heeft geinstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 Ik kan geen software installeren op school, alles is geblokkeerd dus dat gat niet door. Maar als ik naar die link ga, vul ik alles in, maar ik kan niet op die knop klikken. net zo vaag. als ik er op klik, selecteer ie het woordje verbinding maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 het werkt als je op school naar die site gaat en je externe ipadres invult. en je moet wel IE gebruiken!. met firefox kan ik ook neit op verbinden klikken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 Ik gebruik voor remote desktop het programma [url=www.realvnc.com]RealVNC[/url]. De client is vanaf een usb-stick op te starten. Ik maak op die manier altijd verbinding vanaf school, werkt perfect! -- Daan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 En als aanvulling: de meeste vnc servers kunnen mbv. een java applet in een browser werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 Ik had precies hetzelfde probleem. Om een beetje lekker te werken en niet met dat beperkte systeem op school te maken te hebben wilde ik ook RDP gebruiken. Ik heb verschillende manieren geprobeerd, echter allemaal zonder succes. Zoals je al zei is het niet mogelijk om te installeren, zeker niet met Microsoft installatieprogramma's. (Installatieprogramma's die alleen schrijven naar het bureaublad bijvoorbeeld, werken vaak wel.) Daarom heb ik TSweb geinstalleerd en de service Extern Bureaublad verhuisd naar een andere poort. (Hier op school staan er maar een paar poorten open, waaronder natuurlijk poort 80). Jammer genoeg bleek het bij TSweb nodig om op de client (op school) een ActiveX component te installeren, en dat is natuurlijk weer niet mogelijk. Tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden. Misschien bestaan er andere RDP-programma's die zich alleen op het bureaublad installeren? (Of een andere ruimte waar je wél mag schrijven...) [url=http://www.terminalsoft.net/]TerminalSoft[/url] heeft een demo van een dosprogramaatje dat RDP connecties kan maken. (Het enige probleem blijft dan die eventuele geblokkeerde poort, en dát probleem is op te lossen ;)) Draait gewoon vanaf diskette volgensmij! *heeft nog geen fullversion gevonden; $50,- voor dat gepruts is me niet waard* Succes nog! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 [quote:adf401bc49="roel-online"]Ik had precies hetzelfde probleem. Om een beetje lekker te werken en niet met dat beperkte systeem op school te maken te hebben wilde ik ook RDP gebruiken. Ik heb verschillende manieren geprobeerd, echter allemaal zonder succes. Zoals je al zei is het niet mogelijk om te installeren, zeker niet met Microsoft installatieprogramma's. (Installatieprogramma's die alleen schrijven naar het bureaublad bijvoorbeeld, werken vaak wel.) Daarom heb ik TSweb geinstalleerd en de service Extern Bureaublad verhuisd naar een andere poort. (Hier op school staan er maar een paar poorten open, waaronder natuurlijk poort 80). Jammer genoeg bleek het bij TSweb nodig om op de client (op school) een ActiveX component te installeren, en dat is natuurlijk weer niet mogelijk. Tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden. Misschien bestaan er andere RDP-programma's die zich alleen op het bureaublad installeren? (Of een andere ruimte waar je wél mag schrijven...) [url=http://www.terminalsoft.net/]TerminalSoft[/url] heeft een demo van een dosprogramaatje dat RDP connecties kan maken. (Het enige probleem blijft dan die eventuele geblokkeerde poort, en dát probleem is op te lossen ;)) Draait gewoon vanaf diskette volgensmij! *heeft nog geen fullversion gevonden; $50,- voor dat gepruts is me niet waard* Succes nog![/quote:adf401bc49] Wat dacht je van gratis downloaden Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen