Ga naar inhoud

Kerio mailserver zonder eigen domein

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met het opzetten van een kerio mailserver. Nu lukt alles aardig. Alleen het verzenden van mail wil niet echt lukken. Ik dacht eerst dat komt omdat ik geen eigen domein heb. Maar het schijnt ook zo tezijn dan een mailserver goed kan draaien zonder en eigen domein. Wie weet hoe??!!? Help :-) Ik heb een kabel aansluiting bij chello met dus een bijbehoorden .....@chello.nl email adres. Gr Eddy..
Link naar reactie
Ik wilde graag een eigen mailserver opzetten ivm het regelmatig op andere plekken mijn mail te kunnen gebruiken. En zo doende mijn ontvangen maar ook mijn verzonden mail te kunnen check. Ik heb niet zoveel verstand van het netwerk gebeuren. Maar ik krijg het gevoel dat de gekozen naam voor mijn mailserver een probleem geeft. Ik het zo dat mail die verzonden wordt via een mail server (in mijn geval dan via mijn eigen kerio mailserver) gechecked wordt of de mail server bestaat in een of andere DNS server?? Ik heb zoals ik al vertelde een chello abb. de mailserver van chello is smtp.brabant.chello.nl Waar kan ik die dan instellen als smarthost in kerio. Weet je dat toevallig?? Ik hoop dat je mij als leek toch nog een beetje verder kunt helpen In iedergeval al bedankt voor je moeite..
Link naar reactie
Ik ken Kerio niet, dus kan je niet aangeven wat je precies waar moet instellen. Maar ik neem aan dat er wel een "help" ofzo aanwezig is. Als je verzonden mail wilt checken vanaf verschillende locaties zal je een IMAP server moeten gebruiken, anders kan dat niet, ook al heb je een eigen server. Of Kerio dat kan weet ik niet.
Link naar reactie
Kijk dat zijn antwoorden waar ik wat aaa heb. Wat Imap betreft werk dat prima met Kerio. Maar het gaat mijn vooral om webbase mijn mail terug te lezen. Wat betreft een DNS record... Dat zegt mijn niets.. Waar kan ik dat aanvragen? De mailserver draai dus gewoon op mijn eigen systeem dat dus aan mijn chello ip adres hangt.. Gr Edje..
Link naar reactie
Zoek even je Chello-papieren op. Daarin staan de volgende zaken genoemd: - Subnetmask ( waarschijnlijk 255.255.255.218) - Gateway ( VB: 62.194.56.1 ) - Primary DNS ( VB: 62.108.1.68 ) - Secondary DNS ( VB: 212.142.28.67 ) Dan ga je naar de netwerkinstellingen van de pc/server en vul je het volgende in: [img:5d6e6a617e]http://destroy.nl/pub/images/netwerk1.gif[/img:5d6e6a617e] Je kiest een vast (intern) ip-adres en zorgt dat de server goed in het netwerk draait. In Kerio vink je het volgende aan: [img:5d6e6a617e]http://destroy.nl/pub/images/netwerk2.gif[/img:5d6e6a617e] Nu verstuurd Kerio over de Chello mailserver heen. NOOT: Het gemakkelijkst is wel een domeinnaampje te claimen. Verzenden en ontvangen is dan wat beter te regelen. Verder gebruik ik geen IMAP, alleen POP en SMTP. Met IMAP kan ik je niet helpen. De bovenstaande instellingen moet je sowiezo gedaan hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...