Ga naar inhoud

Mail van ISP via exchange ophalen

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier op het forum wat berichten gelezen over het ontvangen isp email via exchange is me alleen niet duidelijk geworden hoe ik dat moet instellen. Heb een domein geregistreerd via goedkoophosting. Nu wil natuurlijk dat behalve mijn zakelijke mail ook mijn prive mail nog binnenkomt deze is van @home is dit mogenlijk via exchange ff nog een andere vraag in welk bestand word alle info opgeslagen van je user profile. Want wat doe ik nu als er een fout in die profile zit en de user niet meer zijn instellingen kan wijzigen. je zou zeggen backup terug zetten maar dat werkte niet. Werkte pas nadat ik de user opnieuw had aan gemaakt. Maar zijn er nog andere oplossingen?
Link naar reactie
Yes bedankt ga weer ff experimenteren Ik zag dat outlook zijn data lokaal opsloeg terwijl ik met zwervende profielen werk. Dit is niet de bedoeling of worden ze op de exchange server opgeslagen ga dit nog ff nalopen. Anders gaat agenda delen en etc nog niet werken. Ik zoek iemand die op het zelfde niveau (serieus) als mij bezig is met het experimenteren van win2003 met domein/exchange2003/beveiliging/ Zo kunnen we info uit wisselen en veel an elkaar leren. Dus geen 'ouwe rotten" met alle respect Ik wil zoveel mogenlijk zelf leren maar zo nu en dan een duw in de goede richting wordt zeer gewaarderd
Link naar reactie
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik zie niet in waarom Outlook gesynchroniseerd moet worden in combinatie met roaming profiles. Outlook synchroniseren doe je eigenlijk alleen op een laptop en roaming profiles gebruik je eigenlijk alleen op je vaste PC's. Ook als Outlook gaat synchroniseren blijft de data op de Exchange-server staan. Dat is namelijk het hele principe van Exchange. Alle mailboxes en public folders worden opgeslagen in een database op de server en blijven daar totdat ze verwijderd worden.
Link naar reactie
[quote:30befa47f9="Leo S"]Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik zie niet in waarom Outlook gesynchroniseerd moet worden in combinatie met roaming profiles. Outlook synchroniseren doe je eigenlijk alleen op een laptop en roaming profiles gebruik je eigenlijk alleen op je vaste PC's. Ook als Outlook gaat synchroniseren blijft de data op de Exchange-server staan. Dat is namelijk het hele principe van Exchange. Alle mailboxes en public folders worden opgeslagen in een database op de server en blijven daar totdat ze verwijderd worden.[/quote:30befa47f9] Het geheel is me al duidelijk, maar ik moest als ik op een andere client inlog in outlook verwijzen naar de outlook map op de server terwijl je zou verwacten dat deze info in het profiel word weggeschreven. Is het niet zo dat ik vanaf elke willekeurige pc mijn email zou moeten kunnen lezen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...