anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Delen Geplaatst: 15 maart 2005 Ik heb hier op het forum wat berichten gelezen over het ontvangen isp email via exchange is me alleen niet duidelijk geworden hoe ik dat moet instellen. Heb een domein geregistreerd via goedkoophosting. Nu wil natuurlijk dat behalve mijn zakelijke mail ook mijn prive mail nog binnenkomt deze is van @home is dit mogenlijk via exchange ff nog een andere vraag in welk bestand word alle info opgeslagen van je user profile. Want wat doe ik nu als er een fout in die profile zit en de user niet meer zijn instellingen kan wijzigen. je zou zeggen backup terug zetten maar dat werkte niet. Werkte pas nadat ik de user opnieuw had aan gemaakt. Maar zijn er nog andere oplossingen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2005 [url=http://www.slipstick.com/exs/popconnect.htm]klik[/url] voor je eerste vraag.. Op de tweede heb ik helaas geen antwoord Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2005 instellingen staan in NTuser.dat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2005 Yes bedankt ga weer ff experimenteren Ik zag dat outlook zijn data lokaal opsloeg terwijl ik met zwervende profielen werk. Dit is niet de bedoeling of worden ze op de exchange server opgeslagen ga dit nog ff nalopen. Anders gaat agenda delen en etc nog niet werken. Ik zoek iemand die op het zelfde niveau (serieus) als mij bezig is met het experimenteren van win2003 met domein/exchange2003/beveiliging/ Zo kunnen we info uit wisselen en veel an elkaar leren. Dus geen 'ouwe rotten" met alle respect Ik wil zoveel mogenlijk zelf leren maar zo nu en dan een duw in de goede richting wordt zeer gewaarderd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2005 Zal ik je dan eens een duw in de goede richting geven? Ongeacht of je roaming profiles hebt, of niet, alle Outlook-data wordt op de server opgeslagen als je een Exchange account in hebt gesteld... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Mogelijk bedoelt ie de lokale, offline caching, de *.OST. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik zie niet in waarom Outlook gesynchroniseerd moet worden in combinatie met roaming profiles. Outlook synchroniseren doe je eigenlijk alleen op een laptop en roaming profiles gebruik je eigenlijk alleen op je vaste PC's. Ook als Outlook gaat synchroniseren blijft de data op de Exchange-server staan. Dat is namelijk het hele principe van Exchange. Alle mailboxes en public folders worden opgeslagen in een database op de server en blijven daar totdat ze verwijderd worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Wil je een Eigen mail server draaien met Exchange 2003? Dan moet je een mail zenden naar je Domeinhosting zodat ze een DNS Record (laagste) kunnen aanmaken op jouw IP adres. en dan moet je poort 25 forwarden naar jouw IP adres. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2005 [quote:30befa47f9="Leo S"]Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik zie niet in waarom Outlook gesynchroniseerd moet worden in combinatie met roaming profiles. Outlook synchroniseren doe je eigenlijk alleen op een laptop en roaming profiles gebruik je eigenlijk alleen op je vaste PC's. Ook als Outlook gaat synchroniseren blijft de data op de Exchange-server staan. Dat is namelijk het hele principe van Exchange. Alle mailboxes en public folders worden opgeslagen in een database op de server en blijven daar totdat ze verwijderd worden.[/quote:30befa47f9] Het geheel is me al duidelijk, maar ik moest als ik op een andere client inlog in outlook verwijzen naar de outlook map op de server terwijl je zou verwacten dat deze info in het profiel word weggeschreven. Is het niet zo dat ik vanaf elke willekeurige pc mijn email zou moeten kunnen lezen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2005 Ja, dat is ook zo, maar dan moet je op iedere PC een Exchange-account aanmaken. De informatie over de aanwezige e-mailaccounts wordt echter wel opgeslagen in het profiel. Als je nu roaming profiles gaat gebruiken, krijg je op iedere PC waar je inlogt dus ook de juiste e-mailaccounts. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen