Ga naar inhoud

Game Server

anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil graag een game server gaan draaien op een pc, maar wat is nou nodig om een goede (niet laggy) server te kunnen draaien. de games die ik er op ga draaien zijn: COD en ET, niet tegelijk :wink: ik heb nog een 233 mhz p2 staan met 128 mb ram, zal dit goed genoeg zijn? ik denk het zelf trouwens niet, maar alle tips zijn welkom!
Link naar reactie
Ik draai hier een Unreal Tournament Instagib server voor maximaal 4 man met een up van 512 en een down van 5000 en dat draait gewoon goed.(ik weet niet wat jouw up is,want die is wel het belangrijkste van de 2) Die pc is een PII 233Mhz met 256 Mb ram en een ti4200 erin(die ik over had) ,maar das niet eens nodig,want UT vreet als tie als server draait maar maximaal 25 mb systeem geheugen,met 4 man binnen dus. :wink: Sterker,met 128 mb in die pc is tie zelfs sneller. :D :-? Das dus wel een dedicated server he,die videokaart gebruikt ie dus niet eens,is alleen de tekstconsole die je ziet. Dus als je ff neerzet wat je kabelabbo is enzo weten we ook wat meer hoe je het het beste aan zou kunnen pakken :D
Link naar reactie
[quote:daf1d7f1f0="Mehmet"]punt 1 snelle upload :) punt 2 Goeie PC. (vergeet die 233MHZ et spel is veelste zwaar voor)[/quote:daf1d7f1f0] Ik heb eerst een jaar quakeIII arena met die pII 233 gedraaid,max 4 man en maar 64 mb intern geheugen erin,en dat draaide ook perfect,maar het blijft een kwestie van uitproberen. (zelfde engine :P ) Als hij dedicated draait is dat spel helemaal niet te zwaar,das ook al zo'n fabeltje,je ziet dan alleen de tekstconsole!
Link naar reactie
ik heb niet ZO snel internet... 512 up, maar ik kan er nu op zelfde pc als waar ik op speel een game voor 9 personen hosten en ik wil bij ET er 6 in kunnen hebben zonder lag. dus volgens jullie zou dat mogelijk moeten zijn op deze pc? mmz, wat raden jullie me aan om voor besturingssysteem te gebruiken? er staat nu win98 op maar daar wil hij de server niet opstarten :-? :-? als ik achter ET.exe +exec server.cfg zet zegt hij dat hij het pad niet kan vinden.... ik dacht zelf om een linux versie te installeren. goed plan?
Link naar reactie
hij doet het nu!!! beetje laggy wel, hoe zou ik dat kunnen verbeteren? wat voor geheugen zou er in die p2 zitten? het is trouwens een 266 mhz met 64 mb ram uit ong 1997 (dacht ik). een vriend van mij heeft nog een p3 staan met 128 mb ram erin die ik misschien wel mag doen, zou dit passen/hetzelfde geheugen zijn? en hoe kan ik erachter komen wat voor geheugen erin zit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...