anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Delen Geplaatst: 7 maart 2005 Ik heb abyss webserver geinstalleerd en wil nu zelf een server laten draaien die vanaf internet bereikbaar is voor iedereen. Zal even proberen uit te leggen wat mijn bedoeling is... Ik heb een site gemaakt met frontpage. Daarbij heb ik een gedeelte met een mailformulier gemaakt. Deze wil op mijn webspace bij mijn isp niet draaien omdat die geen frontpage serverextensies ondersteunt. Dit gedeelte wil ik dus thuis op mijn pc zetten zodat het wel werkt. Dan moet ik dus ook frontpage serverextensies installeren. Is dit gratis en zoja, waar kan ik die downloaden? Waar moet ik allemaal op letten bij het installeren van de server? Hoe krijg ik het voor elkaar dat de gedeeltes die ik zelf host bereikbaar zijn voor iedereen vanaf internet? Welk adres (link) moet ik dan maken op mijn homepage? Kan ik op die pc waarop ik de server draai voorderest gewoon nog werken? Het is een amd 64 3200+ met 768mb ram. Mijn adsl abbo heb ik bij tiscali en heeft een snelheid van 3300 kbs down en 756 kbs upload. Druk zal het niet zijn op mijn site, maar kan ik geen problemen krijgen met tiscali? Veel vragen dus allemaal, waarop jullie hopelijk een antwoord hebben :) Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2005 In theorie mag je thuis geen servers draaien, van praktisch geen enkele ISP, maar in de praktijk doen de meeste ISP's niet al te moeilijk als het dataverkeer binnen de perken blijft. Echter, gezien je vragen lijkt het me niet verstandig thuis een server op je PC in te richten. Ten eerste moet die machine 24/7 aan staan (ofwel: je mag je PC nooit uit zetten). Daarnaast is die machine véél te zwaar voor die taak, je bent al klaar met een goedkope Duron of vergelijkbaar (P3). Ook denk ik dat je onvoldoende kennis hebt om een hack van je servertje te voorkomen danwel ongedaan te maken. En heus, je server zal binnen 7 dagen zijn gehacked als je de zaak niet grondig dichttimmert, mss wel eerder! Nu heb je FP-extensies nodig, maar je ISP ondersteunt dat niet. Best kans dat je ISP z'n servers op GNU/Linux of Unix heeft draaien, in dat geval zijn er vast wel mogelijkheden om de zaak om te bouwen zodat je met scripts toch kunt bereiken wat je wilt. Groet, M.V. Wesstein Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2005 De zaak dicht krijgen lukt me wel ws, en op mijn pc doe ik gewoon nog andere werkzaamheden, naast die server. Ik gebruik een goede firewall etc, en ben ook wel een beetje thuis in het beveiligen van mijn modem/router etc. De pc staat al 24/7 aan, dus dat maakt niet uit. Ik heb btw ook geen datalimiet. Zit bij tiscali via het kpn netwerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2005 Met Kerio Server Firewall zit je veilig denk ik :D . En je moet poort 80 forwarden naar je PC. Je adress word dan Http://ipadresvanisp van buiten in je webserver tekomen en van binnen is het http://10.0.0.11 (ipadress van je pc die je van de dhcp server krijgt) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2005 [quote:3b40b3a21f="Mehmet"]Met Kerio Server Firewall zit je veilig denk ik :D . En je moet poort 80 forwarden naar je PC. Je adress word dan Http://ipadresvanisp van buiten in je webserver tekomen en van binnen is het http://10.0.0.11 (ipadress van je pc die je van de dhcp server krijgt)[/quote:3b40b3a21f] Ah das mooi! Misschien ga ik het met Apache en php proberen. Thanks voor de tip! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2005 het IPadres moet natuurlijk wel statisch zijn; anders heb je na de leasetime een nieuw IPadres, en heeft je site bij de ISP een dead link. Een firewall beschermt je niet tegen fouten in de webserver. De firewall zorgt alleen dat poort 80 wordt geaccepteerd. Is je config van je http-server verkeerd, of zit er een software lek in je server, dan loop je toch risico... Dit is niet te vergelijken met ervaring hebben in het dichtzetten van je router. Resources (zowel van PC als van verbinding) zijn ruim voldoende. Heeft je ISP niet zelf een standaard mailform? Veel providers verbieden eigen scripts maar hebben een aantal toegestane "standaard-scripts"; mailform, bezoekersteller, dat soort dingen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen