anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Delen Geplaatst: 7 maart 2005 Hoi, Ik probeer al een tijd een FTP server achter een Speedtouch modem en Sweex router aan de praat te krijgen, zonder succes. Ik ben nu maar eens de meterkast ingedoken (waar beide kastjes staan) en heb de router uit het netwerk gehaald om te kijken of dat verschil uitmaakte. Ik heb de enige nog verbonden pc een vast IP-adres gegeven (10.0.0.2) en als default gateway 10.0.0.138 (de modem). In de modem heb ik bij NATP poort 21 doorgestuurd naar 10.0.0.2. Dat werkt nog steeds niet. Een externe FTP-verbinding is niet mogelijk. Filezilla ziet wel dat er iemand probeert in te loggen, maar kan geen antwoord verzenden. Ik las ergens dat je zowel poort 21 als 20 voor TCP en UDP moet forwarden. Ook dat hielp niet. Ook een ander programma meldt een verbindingsprobleem: Ik gebruikt QNext. Met dit programma kun je bestanden delen, teminste als er binnenkomende verzoeken kunnen worden gehonoreerd. Ik heb dus de door QNext benodigde poorten in de Speedtouch geforward. Ook hier blijft een rood kruisje in het PC symbooltje staan, een teken dat poorten niet bereikbaar zijn. Het uitzetten van de firewall in de Speedtouch (ip, config, firewalling=off) mocht ook niet baten. Iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2005 Het probleem echter met ADSL/Kabel routers (ADSL Router in jou geval) is dat je niet vanuit je LAN, via het internet, je eigen lan kan benaderen. Dit is vanwege beveiligings redenen. (Eigen lan -> internet -> Eigen lan, werkt dus niet) Als je NAT heb ingesteld op Poort Niveau, of je Router heb ingesteld dat een bepaalde PC als server moet fungeren. (All poorten worden geforward) Probeer eerst de FTP te benaderen met het eigen lan IP(of op de PC zelf met als IP/hostnaam localhost(127.0.0.1). Wil je 'm vanaf online testen gebruik dan [url]http://www.net2ftp.com[/url] dit is een Online-FTP programma. Hiermee kan je het testen of je FTP-server werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2005 Zorg wel dat je bij Net2FTP het IP address gebruikt wat je Router aan de internet kant heeft. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen