anoniem Geplaatst: 14 februari 2005 Delen Geplaatst: 14 februari 2005 Ik heb een server staan op punt a met een 82.xx.xx.xx ipadres met domein, ad etc Nu wil ik dat de clients die op mijn werk staan op dit moment 12 dit worden er meer en draaiend op win2000 op het domein thuis kunnen inloggen en dus van alle services van die server gebruik gaan maken Server win2003 clients win2000 Server bevind zich op een andere locatie als clients Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 Had je al bij [url=http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=en-us&qu=windows+2003+remote+logon]Microsoft[/url] zelf gezocht? Ik heb toevallig vandaag bij een collega gezien dat hij mbv Terminal Services via internet op zijn Windows 2003 server thuis kon inloggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 Terminal Services is inderdaad een optie, eventueel uitgebreid met Citrix Metaframe. Voordeel is dat documenten en dergelijke niet eerst helemaal gedownload moeten worden voordat je ze op het scherm krijgt. Nadeel is dat een aparte server als terminal server toch wel aan te raden is. Een andere mogelijkheid is VPN. Windows Server 2003 voorziet standaard in de mogelijkheid om als VPN-server te dienen. Als je op de werkstations thuis een VPN-verbinding aanmaakt, kun je in het inlogvenster (zodra de computer opstart en je op ctrl-alt-del hebt gedrukt) aangeven dat je aan wilt melden via een inbelverbinding. Selecteer hier die VPN-verbinding en deze verbinding wordt gemaakt tijdens het aanmelden op het domein. Hierna hebben de gebruikers gewoon normaal authenticatie op het domein en kunnen ze in principe alles wat ze ook op kantoor kunnen. Nadeel is wel dat alles wat een gebruiker opent, eerst over het Internet wordt gedownload naar de thuis-PC. Documenten open en dergelijke gaat dus niet zo snel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 Probleem zit hem niet in dat ik niet waar ik moet zoeken maar waarna je moet zoeken men hoeft mij niet hele tuturials te geven alleen wat linkjes de rest zoek ik zelf wel uit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 Op het werk draait alles nog peer to peer. Internet--->router---->Server+pc Het moet worden Domeinserver thuis om alles uit te testen voor dat intergratie op het werk kan---- Internet---werk-----router-----server-----pc's De server thuis zal later dan als backup dienen voor de server op het werk. De server wordt alleen gebruikt voor mail,agenda delen en file storage verlopig gebruik ik hier nog een epia 800 voor met win 2003 het dat werkt niet verkeerd. Ik heb begrepen dat ik het domein en dns moet registreren om email te kunnen ontvangen en versturen. Het file serve moet geen problemen geven. Tevens wil ik dat de web server ook via deze server gaat lopen tot slot komt dan de beveiliging kijken waar vind ik hier meer info over Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen