anoniem Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 :oops: Ik heb een aantal vragen over windows ISA server, waar ik graag een antwoord op zou krijgen. Is het programma te vergelijken met WinGate of een ander hierop lijkend programma? Klopt het dat je met een ISA server het max. aantal pakketjes/sec. voor een bepaalde gebruiker kan instellen, en zo dus eigenlijk de snelheid voor die gebruiker kunt beperken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 qua werking is het hetzelfde, het is immers een proxy-server. Verder is het een firewall. Nee je kan er geen datalimiet mee instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 Ik ga het proberen, bedankt. Is er iets waarmee je de snelheid voor een gebruiker kunt beperken? Ik heb n.l. een 512 Kb/s verbinding en kan nu max. naar ca 3000 KB/s. Mijn buurman waar ik de verbinding mee deel heeft hier geen belang bij, en wil ik dus eigenlijk op 512 Kb/s houden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 Je kan er wel de snelheid mee beperken per gebruiker of groep Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 Dat is dan de instelling van het aantal pakketjes/s ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 [quote:87e98f6a81="H.Vogel"]Dat is dan de instelling van het aantal pakketjes/s ?[/quote:87e98f6a81] Kheb hier geen ISA server bij de hand, kan maandag voor je kijken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 :lol: Ja graag, dan wacht ik nog even met proberen zodat ik een schone installatie heb. Alvast bedank! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 [quote:d2ab1f2188="Venzent"]Je kan er wel de snelheid mee beperken per gebruiker of groep[/quote:d2ab1f2188] ZIEN..... Zien..... Want die ken ik echt niet, tenminste met ISA2000 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 In ISA Server 2000 zit een stukje bandwidth control. Hiermee kun je niet echt bepalen hoeveel bandbreedte bepaalde gebruikers krijgen, maar dit werkt met priorities. Je kan een bepaalde groep gebruikers meer prioriteit geven dan anderen. Helaas is dit in ISA Server 2004 niet uitgebouwd, maar juist verwijderd. In ISA 2004 is het dus niet mogelijk om de bandbreedte op een bepaalde manier onder de gebruikers te verdelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2005 Dit werkt toch alleen als de andere groep met meer prioriteit OOK bezig is? Dus dit is in mijn inzien niet hetgene wat de TS bedoelde. Vandaar dat ik zo verbaasd was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2005 Mmmm, helaas moet ik de heren gelijk geven :oops: Ik gebruikte het zelf nooit, maar had wel de configuratie gezien en was in de veronderstelling dat het bandwidth control was, het is echter inderdaad een priority. Sorry. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2005 De heren worden bedankt voor de moeite, ik weet nu dat het met ISA dus niet wil. Is er een mogelijkheid om het gewenste effect wel te halen? Ik heb wel eens van die verhalen gehoord, ja van het type waar niemand wat aan heeft dus. :-? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen